Modelbaanbouw voor de liefhebber > Scenery (landschapsbouw)

Handige Hebbedingetjes

(1/5) > >>

Wim Corduwener:
Om af te wrijven moet je uitkijken dat je dat niet doet met een te scherp potlood. Ik denk dat het hetzelfde principe is als met afwrijfletters... Een spateltje van hout werkt denk ik het best.
En wat Tom schreef over verkeersborden zelf maken, werkt inderdaad een stuk goedkoper. Verkeersborden (afhankelijk van welke periode) kun je zat van internet halen.


...en dat werkt niet alleen met verkeersborden  8)

Semantha:
Plaats in dit topic handige dingen die je kan gebruiken voor je modelspoorbaan (denk bv aan bestandjes die je uit kan printen met verkeersborden of reclameborden).

iTom:
Daar heb ik er wel wat van.








bron: http://www.floodland.nl/aim/












Wim Corduwener:
Tip 1: Ondanks het feit dat je deze gevonden afbeeldingen heel erg klein gebruikt, zou ik toch zoeken op grote afbeeldingen. Ergo: je kunt beter iets met hoge resolutie heel erg verkleinen, dan dat je dat doet met afbeeldingen van een te lage resolutie.
Tip 2: Er zijn A-viertjes te koop die aan één zijde zelfklevend zijn, bovendien is dit papier witter en heeft vaak een soort zijdeglans. Doordat deze vellen zelfklevend zijn, hoef je niet te rommelen met lijm. Vaak lost lijm de verf op die dan door de poriën van het papier komt zetten. Door de zijdeglans op het witte papier lijkt het alsof de kleuren meer briljant worden gedrukt.

iTom:
Tip 1 begrijp ik niet.
Als je op de afbeeldingen klikt dan worden ze groter.
Ook de bron heb ik van de meeste er bij vermeld, daar zijn ze te downloaden.
Maar als het niet goed is dan haal ik ze wel weg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie