Auteur Topic: Een kolenmijnla  (gelezen 87058 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #75 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:36:56 »
Ik denk dat het ongeveer zoiets gaat worden, maar dan in de mijn.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #76 Gepost op: 16 oktober 2013, 19:59:47 »
Precies Tom ... dit is ongeveer het zelfde principe. Alleen werkt het bij mij op een ovaaltje dus ik heb helemaal geen pendelautomaat nodig.




 


Niet veel tijd gehad om aan mijnbaan door te gaan. Bij elkaar bijna 3 ½  uur bij de longarts in het ziekenhuis gezeten. Wat boodschappen gedaan en het huis schoongemaakt en …. De dag is bijna om. Maar goed …. Toch wel wat gedaan en na het avond eten ook nog een uurtje.

Ik heb nog even lopen denken om hier een apart topic van te maken maar vind dat dit zulke specifieke locjes die bij dit  mijnbaan project horen dat ik het hier maar bij plaats.

Update:

Ik heb de twee locjes die in de mijn moeten komen te rijden eens tevoorschijn gehaald en onder handen genomen. Zo op het eerste gezicht zijn de locjes gelijk. Het enige verschil is dat de gele een rechte uitlaat had en de groene het laatste stukje schuin. Dat was snel opgelost.

Dit zijn de mannekes die straks een eeneiige  tweeling moeten gaan worden.



Als ik ze open maak is het verschil een stuk groter. De groene heeft een ijzeren frame en het motortje op zijn kant en de gele een plastic frame met het motortje recht. De groene is niet om te polen omdat één pool aan het frame zit dus de keus is snel gemaakt. Het moet de gele worden.



De kapjes heb ik door een sopje gehaald en binnen en buiten gespoten.



Ik besluit de beide koppelingen voor te vervangen voor n-koppelingen. Ze komen van een sloopwagonnetje uit de rommelbak. Achter kunnen de koppelingen blijven zitten. Die worden toch niet gebruikt.



Ik haal het binnenwerk van het (ex) gele locje uit elkaar om hem om te polen.



In dit gedeelte moet het gaan gebeuren. Er is maar weinig ruimte dus ik soldeer wat langere draadjes aan de weerstanden.  Schuif  een stukje krimpkous over de draadjes en soldeer ze kruislings weer vast. Daarna kan de boel weer in elkaar. Ik schrijf dit snel maar bij elkaar is het ruim een uur stoeien en mopperen en je vingers uit de knoop halen. Het is geknutsel op de vierkante millimeter.





Ik maak ook het andere onderstel lekker schoon en voorzie beide van een hoog nodig druppie olie. De onderkanten maak ik grijs. Alles is nu klaar en ik ga nog even proefrijden. Alles werkt naar behoren. Eens kijken of ik ze morgen in elkaar kan zetten en een beetje smerig maken.



Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #77 Gepost op: 16 oktober 2013, 22:23:31 »
Gedurfd en knap werk Pierre. Chapeau!
Wonderlijk dat twee dezelfde locjes toch weer anders in elkaar zitten. Het groene locje had verlichting, die zat niet in die gele?

Ik vind die twee locjes zeker deel uitmaken van dit topic...  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #78 Gepost op: 16 oktober 2013, 23:27:05 »
Nee Wim ... in de gele zat en kan geen verlichting. Er is domweg geen plaats voor dus heb ik bij de groene ook maar het lampje er uit gehaald. Jammer.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #79 Gepost op: 17 oktober 2013, 13:12:20 »

Vanmorgen nog even twee uurtjes naar zolder geweest en de locjes in elkaar geklikt. Gevolg was dat ik even een beetje roest op de locjes ging smeren. Tja … en als ik dan eenmaal achter mijn werktafel zit …..

De locjes voorzien van een lekker roestige wet wash. De sterk verdunde Humbrol 113 loopt heerlijk in alle kiertjes. De hele locjes worden zo behandeld en na een kwartiertje staan ze lekker te drogen. Straks ga ik met zwart aan de gang in de air brush en dan gaat er nog een neveltje “kolenstof” over heen.





Gelijk maar even de kolenkarretjes aanpakken. Ik zit hier nou toch … Ik vind de bakjes veel te breed en daarom knip ik met een schaar een randje van ongeveer 3mm van de zijkanten af. Ben ik gelijk die rare haakjes kwijt die er aan zitten. Dat oogt een stuk beter. Met de soldeerbout bewerk ik (per twee!) de bakjes nog een beetje zodat ze er uitzien of ze lekker mishandeld zijn. Van de onderstellen sloop ik de buffers en opstapjes af. De hoekjes vijl mooi rond. Vervolgens de air brush er over.





Ook de wagonnetjes krijgen een roestlaagje.



De twee  identieke kolen treintjes zijn nu bijna klaar. Vanavond nog wat “kolenstof” over de wagentjes en dan kunnen de wieltjes er onder.



Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #80 Gepost op: 17 oktober 2013, 14:14:18 »
Ik zie geen verschil... mooi gedaan!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #81 Gepost op: 17 oktober 2013, 14:30:13 »
Ik zie wel verschil, die achterste loc en kipkarren zijn op de foto kleiner.
Wist niet eens dat het een raadsel was, "zoek de verschillen""
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #82 Gepost op: 17 oktober 2013, 14:42:26 »
Zeker een andere schaal.  :o als Pierre ze nou even andersom zet, dan zie je geen verschil meer.  8)
(Iemand die dit nog kan volgen mag het zeggen)

Zeg Pierre, als je een keer tijd en zin hebt mag je wel een keer uitleggen hoe of je die koppelingen hebt vervangen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #83 Gepost op: 17 oktober 2013, 20:13:29 »
Zeker een andere schaal.  :o als Pierre ze nou even andersom zet, dan zie je geen verschil meer.  8)
(Iemand die dit nog kan volgen mag het zeggen)

Waar gaat dit over allemaal. :o Zit ik op een verkeerd forum ???

Zeg Pierre, als je een keer tijd en zin hebt mag je wel een keer uitleggen hoe of je die koppelingen hebt vervangen.

Dat wil ik wel doen maar ik ga niet weer alles open maken Wim. Het is eigenlijk heel simpel. Je hebt twee verschillende N-koppelingen. De smalle die in de meeste wagonnetjes gebruikt worden en de hogere die we moeten hebben. Ze worden vaak gebruikt in de locjes en sommige wagonnetjes. Bij de wagonnetjes is het de koppeling die niet met een demontabel klemmetje zitten maar met een vast gegoten plastic kapje. Dit moet je kapot snijden/knippen om de koppeling er uit te halen. Let inderdaad op het veertje. Als het weg schiet of op de vloer valt is de kans minimaal dat je hem nog terug vind.



Als je bij het locje de twee lipjes  (groene pijlen) open buigt valt er aan de onderkant een soort beugeltje af die de koppeling op zijn plaats klemt. Als de koppeling er uit is blijft er net zo'n T-gootje over als waar de N-koppelingen in zitten. Alleen de voet van de T is iets langer. Door het veertje iets uit te trekken blijft de N-koppeling hier keurig in zitten en werkt zoals het hoort te werken. Dan dat borgbeugeltje er weer op en de lipjes terug buigen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Als je er aan gaat beginnen zie je eigenlijk vanzelf hoe het moet gaan werken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #84 Gepost op: 17 oktober 2013, 21:32:33 »
Dankjewel Pierre! Zeer informatief en duidelijk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #85 Gepost op: 17 oktober 2013, 22:27:33 »
Ja ... ja ... je hoeft het geen twee keer te zeggen ..... ik ben niet doof! :o






Kleine update;

De kolenkarretjes zijn voorzien van kooltjes en alle vier hebben de wagonnetjes nog even een waasje gehad. Kortom ze zijn klaar.





Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #86 Gepost op: 17 oktober 2013, 22:33:58 »
Super, ziet er schitterend uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #87 Gepost op: 17 oktober 2013, 22:35:45 »
Het duurde wat lang en toen drukte nog een keer en nou staat-ie er twee keer in. Enfin, het gevoel erachter is duidelijk.

Ik weet eigenlijk ook niet waar die uitdrukking vandaan komt, maar het ziet er gelikt uit. Gaat er nog een gezellig, roestig drybrushje overheen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #88 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:43:25 »
Super, ziet er schitterend uit.

Ook dit zijn weer jouw kooltjes Tom. Ik ben er zeer gelukkig mee. Er is nu nog een 1/3 over van het zakje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #89 Gepost op: 17 oktober 2013, 23:46:21 »
Ik weet eigenlijk ook niet waar die uitdrukking vandaan komt, maar het ziet er gelikt uit. Gaat er nog een gezellig, roestig drybrushje overheen?

Nee Wim .. ik laat het hierbij. Ik ben bang dat het bruin dan weer de overhand krijgt en ik wil dat het zwart is. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #90 Gepost op: 18 oktober 2013, 00:04:28 »
Super, ziet er schitterend uit.

Ook dit zijn weer jouw kooltjes Tom. Ik ben er zeer gelukkig mee. Er is nu nog een 1/3 over van het zakje.

Kijk, dan zit er toch een klein beetje van mij bij in die super, geweldige, fantastische, formidabele, onovertroffen, niet te filmen, prachtige kolenmijn.
Ik kan dus met trots zeggen, de kolen in de kolenmijn zijn mijn kolen
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #91 Gepost op: 18 oktober 2013, 10:12:39 »
Thx Tom... Was gisteravond te laat en vanmorgen ook...  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #92 Gepost op: 18 oktober 2013, 10:17:28 »

Kijk, dan zit er toch een klein beetje van mij bij in die super, geweldige, fantastische, formidabele, onovertroffen, niet te filmen, prachtige kolenmijn.

Ho maar Tom ...... een klein veertje is genoeg. :o ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

bob

  • Gast
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #93 Gepost op: 18 oktober 2013, 17:40:46 »
.......................... niet te filmen, prachtige kolenmijn.

Oh....................had wel gehoopt dat er een filmpie op joetjoep kwam  ;)
Maarja als dat niet kan..................

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #94 Gepost op: 18 oktober 2013, 22:58:18 »
.......................... niet te filmen, prachtige kolenmijn.

Oh....................had wel gehoopt dat er een filmpie op joetjoep kwam  ;)
Maarja als dat niet kan..................

Nou Bob .. als straks echt alles klaar is wil ik wel proberen een filmpje te maken. Eerst moet alles klaar. Er zit nog geen voorkant in de la en geen plafond in de mijn. Bovendien hangt de lade ook nog niet onder de tafel. Dat is al een klus apart voor mij en daar moet ik de hulp voor inroepen van mijn zoon of zo.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #95 Gepost op: 19 oktober 2013, 21:30:26 »

Vandaag een eindsprintje gedaan aan de lade. Eerst een nieuw front uitgezaagd. 3 cm aan weerskanten er bij en de sleuf een halve cm smaller zodat de vloer en het plafond er net in valt. Ook een stukje voor het bedieningspaneeltje. Vastgezet met een paar kleine schroefjes zodat het demontabel is.




Aan de binnenkant van het front heb ik een dun latje gelijmd en daarop liggen los de boven balkjes. Aan de andere kant liggen ze op de staande balkjes. Een stuk piepschuim (verpakking materiaal) gaat het plafond worden. Door het op de wanden te duwen krijg je precies een afruk waar je moet snijden. Als je niet zo te krap werkt past het stuk piepschuim er klemmend in. Ik schilder de binnenkant zwart en leg een rupsje houtlijm op de balkjes. Nu kan ik het stuk piepschuim er zo in drukken dat het op de balkjes rust. Hierdoor zitten ze gelijk op de goede plaats en als ik straks het dak er afhaal komen de balkjes mee waardoor ik volop ruimt heb om te werken.







Nu is de lade klaar en de treintjes komen op de inhaalspoortjes te staan. Klaar om hun rondjes te rijden.



Nog even van de voorkant bekijken.





De lege wagentjes die geduwd worden werden bij de wissel regelmatig uit de rails geduwd. Ik heb dit opgelost door een dun plakje lood onder de wagentjes te plakken.

En dan hier een filmpje van de eerste testrondjes van de kolentreintjes. De kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar het is te zien dat alles werkt.




Nu rest me alleen nog een slachtoffer te vinden om de lade onder de baan te schroeven. Maar dat komt vast wel goed.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #96 Gepost op: 19 oktober 2013, 21:39:05 »
Beste Pierre,

Elke posting blijf je ons weer verbazen! In dit draadje zijn zowat alle lof-woorden al gebruikt! Laat ik het dit keer maar houden op: HET BLIJFT GENIETEN!!!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #97 Gepost op: 19 oktober 2013, 21:49:59 »
Leuk filmpje, het is heel leuk eerst de volle trein heen en dan een lege weer terug.

Ik had wat plaatjes uitgeprint en vandaag meegenomen naar HIP.
Daar stonden ze echt met open mond te kijken en geloof me, die zijn heel wat gewend maar dit hadden ze ook nog nooit gezien.
Pierre je hebt succes man.
Er kwam vanmiddag een stel op bezoek uit Tilburg.
Wilde gaan beginnen met een treinbaan en mevrouw vond een smalspoorbaantje wel leuk maar hed niet veel ruimte.
Ik liet de foto's zien en ze was helemaal verkocht zeker omdat het op zo'n kleine maat is gebouwd.

Je hebt denk ik binnenkort volgers. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #98 Gepost op: 19 oktober 2013, 22:18:17 »
Dank je wel jongens.

Ja Tom ... je kan op een kleine ruimte toch een leuk baantje maken. Dit baantje is op een plaatje MDF van 90X50 cm gemaakt en dat  kan nog veel kleiner. Ik heb deze maat genomen omdat ik er een flauwe bocht in ging maken om meer lengte te suggereren. En dat werkt. Bovendien is dit een treinbaan op zich. ;D Het staat helemaal los van mijn grote baan.

Mooi toch als er meer mensen zijn die dit ook willen maken. Ik hoop er nog eens wat van te zien. Lijkt me leuk. Een ander maakt er toch weer iets heel anders van. 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Een kolenmijnla
« Reactie #99 Gepost op: 19 oktober 2013, 22:25:48 »
Wauwwwwwwww Pierre kan niks anders zeggen dan dat...
Ongelooflijk wat is dat mooi geworden.
Fotografen met passie.