Auteur Topic: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur  (gelezen 21550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GGoos

  • Gast
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2014, 17:52:47 »
Dit weekend even proberen. Ik vermoed dat ik de materie redelijk snap. Anderzijds verwacht ik toch nog een beroep te moeten doen op jullie op dit onderdeel.

Tevens meteen een nieuwe vraag deponeren. Ik ben niet zo'n fan van mijn Viessmann verlengkabel voor de 5217. Zijn er toevallig ook gewoon lange kabels verkrijgbaar hiervoor?

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2014, 22:04:12 »
Als je een lange nodig hebt, dan zelf maken, stekkertje zijn te koop bij http://www.treinelektronika.com/ , maar je kunt ook gewone connectors gebruiken met een steek van 2,54 mm.

Overigens verdienen lange S88 kabels geen aanbeveling i.v.m. elektro magnetische invloeden op de kabels.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

GGoos

  • Gast
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2014, 09:09:18 »
Dank. Ik heb nu de verlengkabel in gebruik van Viessmann.

GGoos

  • Gast
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2014, 16:55:00 »
De vorderingen gaan voorspoedig. De TMC's zijn aangesloten, 7 van de 11 wissels aangesloten op de 5211.

Daarmee ben ik aangekomen bij mijn volgende vraag: De E aansluiting van de 5211 kan je aansluiten op een travo van tenminste 52VA.

In de handleiding staat ook de 5215 erbij. Zover ik heb gezien vormt deze gelijkstroom om naar wisselstroom of v.v.

Mijn baan is 3-rail wisselstroom.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #29 Gepost op: 5 februari 2014, 00:13:26 »
De 5215 is een soort booster om echt onwillige wissels van een extra stroomstoot te voorzien, dacht ik, dus normaliter niet nodig.

Dus op de E-aansluiting een trafo aansluiten en de andere aansluiting van de trafo op bruin.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

GGoos

  • Gast
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #30 Gepost op: 5 februari 2014, 14:17:52 »
Dank je voor je antwoord  ;)

Betreft dit bruin die langs de E-klem zit? Er zit immers al bruin op aan de zijde waar de rode draad aangesloten is die weer verbonden is met de IB.


Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Hulptopic aansluiten digitale randapparatuur
« Reactie #31 Gepost op: 5 februari 2014, 23:16:14 »
De rode en de bruine aansluitingen op de Viessmann zijn identiek, de tweede set gebruik je om een volgende decoder aan te sluiten.

De 2e draad van de trafo mag je op willekeurig welke plaats op een "bruine" draad aansluiten, maar vlak bij de 5211 is waarschijnlijk het beste.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"