Auteur Topic: Railbus stopt ermee  (gelezen 6573 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bram

  • Gast
Railbus stopt ermee
« Gepost op: 7 maart 2011, 18:49:48 »
Hallo

Weet iemand de oorzaak van het volgende: Vandaag stopte er in een treinrit (Wdp) de railbus (M* 39881), vervolgens keerde de railbus en reed heel langzaam achteruit. In het profiel van de betreffende rijweg waarin de railbus reed staat geen keer opdracht.
Ik kon de railbus niet meer bedienen (dus geen functies meer, ook niet stoppen/rijden). Ik haalde de railbus van de baan en nadat ik hem weer terug op de baan plaatste deed niets het meer. Zou de decoder spontaan kapot kunnen zijn gegaan ???

Riny

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2011, 20:09:19 »
Beste Bram,

Indien je een programmeerspoor hebt liggen zou je de Railbus daarop kunnen testen, dus buitenom de vaste baan en buitenom WDP.
Gezien je verhaal vrees ik met grote vrezen dat de decoder het heeft begeven maar kan daar geen bevestigend antwoord op geven.
Een andere mogelijkheid is dat de decoder een spontaan firmware  probleem heeft en dat dit mogelijk op te lossen is om de registers van de MFX decoder te controleren en/of opnieuw de betreffende waardes in te geven.

P.s. M?rklin- decoders werken met registers, als buitenbeentje zijnde, terwijl andere merken met CV's (configuratie variabelen) werken maar zijn in principe, qua vergelijking, het zelfde.

Jan

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2011, 03:40:26 »
Terug zetten op de fabrieksinstellingen (resetten), lukt dit niet moet je het in de functies zoeken welke er wel/niet op zitten deze kunnen een storing veroorzaken als de loc een moment slechte contacten achter elkaar gehad heeft

Bram

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2011, 23:30:27 »
Hallo Riny en Jan,

Bedankt voor jullie antwoorden, zal morgen de railbus opnieuw aanmelden en kijken wat er gebeurt. Wil het niet, dan neem ik de railbus mee naar Houten dit weekend. Laat nog wel weten hoe het afloopt.

Bram

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2011, 21:57:45 »
Hallo Riny en Jan,

Heb gedaan zoals Riny voorstelde, dus op het programmeerspoor gezet opnieuw aangemeld in de Tams en alles deed het weer.

Zo zie je maar weer, dankzij dit forum weer een boel geld bespaart, heren nogmaals bedankt.

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2011, 22:35:46 »
Hoi bram,

draaid wdp ook weer ?
en de railbus loopt ook weer in wdp

gr. kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

stijgertje

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2011, 22:46:41 »
Zo das gaaf, gefeliciteerd Bram!

Bram

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2011, 13:52:56 »
Hoi Kees,


draaid wdp ook weer ?
en de railbus loopt ook weer in wdp


Wdp draait ook weer, heb AGV aangepast en de railbus loopt ook weer in Wdp.

Riny

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2011, 13:55:03 »
Beste Bram,

Super, ik ben blij voor je.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2011, 19:15:41 »
Mij is bekend dat het geluid van een bepaalde railbus "in de war gaat" op een moment als hij continu in bedrijf is geweest (is op een demobaan gebeurd), even van de rails loste dat probleem op.

Binnenkort krijg is die railbus een maand ter beschikking, ik laat in tunnels het geluid uit gaan en blijven tot de railbus de tunnel weer gaat verlaten, ik ben benieuwd of het geluid dan ook in de war gaat.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Bram

  • Gast
Re:Railbus stopt ermee
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2011, 20:36:28 »
Beste Anne,

Bedankt voor je reactie en zal het in de gaten houden.