Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Tom  (gelezen 33265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #25 Gepost op: 24 oktober 2011, 22:40:18 »
Vandaag via MP een leuk stationnetje op de kop getikt.
De man wilde aan een treinbaan beginnen maar zag het toch niet allemaal zo zitten.

Toevallig was ik op zoek naar dit stationnetje want ik denk dat het wel mooi past zo tegenover de kleine kolenbunker en de waterkraan.

Voor 15 eurootjes was ik er weer gelukkig mee en helemaal 100% nieuw, het verpakkings-zegel was zelfs nog niet eens verbroken.



Ik vertelde de man hoe ik er zo toegekomen was en ik het leuk vind om het voor en samen met onze kleinzoon te bouwen, hij vond dat schijnbaar zo leuk, kreeg ik er nog een wagon bij, deze is van Piko.
Deze is ook gelijk met een lading, dat wordt weer een leuk dingetje om te weatheren binnenkort.
Het is wel NS maar ja een gegeven wagon mag je niet in de koppeling kijken.



Zo daar kan ik het voorlopig weer mee doen, nu maar wachten wat Sinterklaas voor me meebrengt, zal wel weer een sjukkeladeletter  :D  worden zoals ieder jaar.

De man heeft nog wel wat meer op MP staan, wie ge?nteresseerd is stuur me maar een Pb voor het MP adres.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #26 Gepost op: 25 oktober 2011, 08:39:40 »
Kijk, voor dat bedrag heb je er weer leuk materiaal bij.
Ben benieuwd naar de verwerking hiervan.

bob

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #27 Gepost op: 25 oktober 2011, 09:35:46 »
Toevallig was ik op zoek naar dit stationnetje want ik denk dat het wel mooi past zo tegenover de kleine kolenbunker en de waterkraan.

Maar dan snap ik het geheel. Daar stond 'Ome Jan' dus naar te kijken, hij is als het ware vooruitziend! ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #28 Gepost op: 25 oktober 2011, 09:43:35 »
Toevallig was ik op zoek naar dit stationnetje want ik denk dat het wel mooi past zo tegenover de kleine kolenbunker en de waterkraan.

Maar dan snap ik het geheel. Daar stond 'Ome Jan' dus naar te kijken, hij is als het ware vooruitziend! ;D

Bob, jij hebt hem door :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2011, 17:39:12 »
Vandaag met een tevreden glimlach de volgende nieuwe aanwinsten gescoord.

Aller eerst een fikse investering aan een kudde schapen met hond en schaapsherder. (2 doosjes voor 7,50 euro)



2 hele kostbare vakwerkmasten om bij de waterkolom en kleine kolenbunker te plaatsen en die er mee te verlichten(10 euro  :o )



Na het indienen van de offerte en de goedkeuring hiervoor door de minister van financi?n een engels wissel en een wissel rechts (samen 50 euro oei wat een geld, nu moet griekenland maar even wachten  ::) )





En omdat het crisis schijnt te zijn maar alvast wat wielen, schakelaartjes, ledjes en muurlantaarns ingeslagen, je weet maar nooit straks is er niets meer te koop :twisted: (3mm ledjes 0,15 euro p.st, 5mm knipperledjes 0,50 euro p.st., schakelaartjes 0,65 euro p.st, wielen het hele zakje 5 euro, muurlantaarns 5 voor 9 euro)



En omdat ik aan het eind van de tunnel graag het licht zie heb ik 2 tunnelingangen van Noch er bij aangeschaft maar die waren zo belachelijk duur dat ik daar niet eens de prijs meer van weet  :P



Daar komt dan nog mijn entree bij van 14,50 euro, kon wel gratis parkeren bij de hockeyvelden (kleed je aan als een jup en je mag parkeren gratis en voor niets)

Nee beste mensen alle gekheid op een euro, ik heb lekker voordelig weer mijn hobbyspullen kunnen aanvullen en de entree heb ik er dik en dik uitgehaald.

We moeten niet zo zeuren over duur, duur is iets wat je koopt en als later blijkt dat je er niets aan hebt dan is het duur.

Lang leve de modeltreinenboulevard Eurospoor.  :-*
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2011, 18:25:21 »
Tom,

Weer mooie spulletjes hoor,gaat weer een mooi plekje op je baan opleveren.
En ja geld...dat moet rollen toch?(beetje bij beetje) :)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #31 Gepost op: 17 december 2011, 17:37:12 »
Er zijn weer nieuwe aanwinsten, dit keer ben ik voor het rij veilig gegaan en heb ik o.a. wat seinen aangeschaft.

Setje daglichtseinen waarvan 4 stuks uitrijseinen (4013) en 2 blokseinen (4011).
De aanschafwaarde lag beduidend onder de originele terwijl het allemaal dezelfde seinen zijn van Viessmann, ook voorzien van de nodige weerstanden.
Het enige verschil, deze zitten niet in een origineel doosje, maar ja dat gooi je toch weg.
Voor wie nog steeds denkt dat het kopen op een beurs als Houten niet de moeite waard is, de originele prijs zou uitkomen op 109 euro en ik was net geen 60 euro kwijt, dus mijn entree er dubbel en dwars uit.

Daglichtseinen



Voorsein (mechanisch)



Van Digira*ls was er nog maar net een nieuwe schakeldecoder uit, daarmee zijn 8 wissels te bedienen, of 8 daglichtseinen met 2 leds of 4 met meerdere leds. Ook voor een hele redelijke prijs zodat het beveiligen van de baan ook een beetje betaalbaar blijft.

Schakeldecoder



Zo rond lopend zie je dan nog wel eens wat leuke dingetjes, ik was verder op dit moment niet zo zeer op zoek naar iets speciaals.
Toch viel mijn oog op een paar leuke lantaarnpaaltjes, tenminste ik vond ze leuk en ook de prijs was leuk, 1,50 euro p.stuk.
Heb ze alle 10 meegenomen, was die man ze kwijt en ik vind er wel een plekje voor.

Lantaarnpalen





En om nog wat meer kleur op mijn baantje aan te brengen zoals bijv. een stuk heide voor de schapen heb ik er nog maar wat zakjes gekleurd strooisel  aangeschaft.

Strooisel



O ja, om dan ook de prijs van dit kleurenpallet niet te vergeten, 5 zakjes voor 10 euro maar dan heb je ook een leuk pallet kleuren van paars tot roze en een zakje wit.

Ook deze keer vielen mij de prijzen mee, natuurlijk kom je dingen tegen waarvan je denkt "hoe durven ze het er nog voor te vragen" maar ja daarvoor is het ook een beurs.
Het is behalve het entreekaartje verder niet verplicht om er iets te kopen.

Met de seinen ben ik wel helemaal happy, zo wordt mijn baan tenminste digitaal beveiligd :roll: gek want mijn nieuwe auto is gewoon weer analoog  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #32 Gepost op: 18 december 2011, 09:31:46 »
Goede keuze van samenstelling.

Dit zal weer gegarandeerd een mooie aanvulling zijn in de toch al mooie scenery van je modelbaan.
Gefeliciteerd met deze goede vangst t.o.v. het bedrag. ;)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #33 Gepost op: 2 januari 2012, 12:12:01 »
Mijzelf op oudjaarsdag nog maar eens getrakteerd.
Ik had al een basissetje maar dat werkt niet echt lekker, beetje te grof.

Er was bij mij treinenshop een leuke aanbieding en ik had daar ook nog een kadobon van, dus 1 plus 1 is 3 en de set aangeschaft.

Nu maar het e.e.a. eens gaan uitproberen.



Natuurlijk heb ik ook nog gekeken naar de set 371063 van Herpa die door enkele mede hobbyisten naar tevredenheid wordt gebruikt vanwege het verwisselen van de koppen met diverse kleuren maar ik had van mijn basisset nog 12 glazenpotjes staan die op mijn set nu ook passen en daar kan ik dan ook een flinke hoeveelheid kleuren vooraf mee aanmaken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #34 Gepost op: 2 januari 2012, 12:17:29 »
Beste Tom,

Een double action zo te zien; gefeliciteerd hiermee en succes! Dit geeft een betere kwaliteit en werkt gemakkelijker als een single action.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Frans

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2012, 15:47:39 »
Mooi spul Tom,en die airbrush zeker heb je ook een compressor? ik doe het met bussen maar is niet ideaal.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2012, 20:05:09 »
Beste Tom,

Hier ga je veel plezier van hebben.
De dubble actions werken super fijn en nauwkeurig.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #37 Gepost op: 13 januari 2012, 21:20:30 »
Vandaag mijzelf ook maar weer eens verrast met een cadeautje.
Deze gaat komen bij het aftakspoortje en als er plaats over blijft komt ook nog die Alte Betonmixwerk er bij zoals die links van dass Altes Schotterwerk staat afgebeeld.

Natuurlijk zal er dan een afgraving bij komen maar eerst de boel maar eens in elkaar zien te plakken.  ;)



Het werd wel weer eens tijd voor een eigen presentje want over een week of 10 krijgt mijn wederhelft een nieuwe bank, waar ik dan ook wel eens op mag zitten natuurlijk.
Kan ik lekker onderuit gaan bedenken hoe alles verder te bouwen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #38 Gepost op: 13 januari 2012, 21:24:35 »
Mooi spul Tom,en die airbrush zeker heb je ook een compressor? ik doe het met bussen maar is niet ideaal.

Goed jaar geleden deze al aangeschaft, perfect machientje met een tank voor luchtvoorraad, werkt dan met constante druk.





't is even een investering maar ja, het eet geen brood.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

jerome

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2012, 16:44:59 »
mooi tom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zal je veel plezier van hebben.
heb zelf een revell compressor startsetje gehad was ook leuk.
ideaal zeker voor grotere vlakken spuiten.
heb zelf een verloopje gemaakt naar mijn normale compressor.
(meteen een tipje voor anderen +wel zorgen voor een goede waterafscheider en regelmatig tankje aftappen)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #40 Gepost op: 5 mei 2012, 00:44:51 »
Vandaag een aantal nieuwe loc's binnen gekomen.








ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #41 Gepost op: 5 mei 2012, 06:47:37 »
Beste Tom,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Dit zijn schitterende loc's welke heel goed bij je baan passen!

Veel speelplezier er mee toegewenst!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #42 Gepost op: 5 mei 2012, 08:41:18 »
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Zijn weer hele mooie lokjes
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #43 Gepost op: 5 mei 2012, 18:37:49 »
Vandaag in Houten nog wat aangeschaft om achter de nieuwe loc's te hangen.
Het is nog niet veel maar het komt uit een goed hart :)





Of deze wagonnetjes ook achter deze loc's komen weet ik nog niet.
Denk dat de bierwagens ook wel achter de V100 kunnen en dat er dan nog wel een stuk of 3 bij kunnen.

Verder nog een tunnelingang, de laatste voor mijn baantje.



Ook kreeg ik vandaag via de post deze decoder binnen, die had ik gewonnen bij Digirail tijdens een FB actie.





Tijdje geleden had ik deze decoders gekocht maar ze zijn niet met een 6021 te programmeren.
Digirail heeft toen van alles voor me geprobeert maar het wilde niet lukken en heb ik de decoders toen verkocht.
Deze ga ik wel bewaren want er zal dit jaar een andere centrale komen en dan kan ik zelf de decoder programmeren.
De vernieuwde versie zou nu eenvoudiger te programmeren zijn.
Het is toch een leuk kado.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #44 Gepost op: 5 mei 2012, 21:39:03 »
Goh hebben we toch beide op de beurs gelopen.
Een volgende keer toch iets afspreken  ;)
Zijn weer mooie aankopen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #45 Gepost op: 6 mei 2012, 09:05:25 »
Ja, jammer was wel leuk geweest om elkaar eens te ontmoeten.
Volgende keer beter, zal echter wel tegen het einde van het jaar zijn, ik heb nu even genoeg gekocht en we moeten ook nog een paar keer op vakantie.
Dat laatste heb ik wel echt nodig natuurlijk 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Louis

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #46 Gepost op: 6 mei 2012, 22:05:07 »
Hallo Tom,
Je nieuwe aanwinsten staan erg mooi op je baan. Die baan ziet er trouwens ook zeer goed uit. Je hebt eer van al je werk hoor! Ik hoop dat je veel plezier mag beleven aan al dat moois. Ik vond het trouwens erg leuk en gezellig om je nu ook persoonlijk ontmoet te hebben. Geniet van alle mooie dingen!  ;)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #47 Gepost op: 19 juni 2012, 14:17:48 »
Na een toch wel redelijk zonnige vaderdag waar ik weer werd verwend met een paar heerlijke flessen wijn en cadeaubonnen van o.a. de locale treinboer heb ik vandaag de bonnen maar gelijk verzilverd.
Gelukkig zat er ook een grote Acti*n vlakbij want mijn verfvoorraad en houtlijm moest ook node worden aangevuld.

Hier mijn aanschaf voor de baan waaronder de bierbrouwerij en wat scenerymateriaal zoals varens, paddenstoelen en een doos wilde natuur planten e.d.

Ik kan voorlopig weer even vooruit.



Maar nu eerst even lekker van het zonnetje gaan genieten, dus over een uurtje zal ik me wel weer liggen te vervelen en dan ga ik maar weer eens verder met mijn rotswand die na 24 uur al aardig droog is.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #48 Gepost op: 19 juni 2012, 14:25:08 »
Kijk, Tom dat zijn weer mooie spullen voor de baan! Veel plezier ermee.  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #49 Gepost op: 19 juni 2012, 21:30:59 »
Moet mijn kinderen toch maar eens het begrip vaderdag gaan uitleggen. ik wil ook uitbreiding.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.