Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Tom  (gelezen 33571 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #75 Gepost op: 27 april 2013, 20:29:22 »
Nou een hele brandweerkazerne is het nu ook weer niet, het is alleen de slangentoren met aanbouw en een paar brandweerwagens.
De maat is oppervlakte 12x12cm.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #76 Gepost op: 27 april 2013, 20:51:31 »
Nou een hele brandweerkazerne is het nu ook weer niet, het is alleen de slangentoren met aanbouw en een paar brandweerwagens.
De maat is oppervlakte 12x12cm.

OK. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #77 Gepost op: 28 april 2013, 00:02:23 »
Dat is weer mooi spul. Zo'n ladder wagen uit dat tijdperk zoek ik ook nog.
Met die drie kleine wagens die ik nu heb is het zo lastig blussen bij die hoge kantoren.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #78 Gepost op: 28 april 2013, 00:05:19 »
Mooi aankopen Tom,

Ben benieuwd naar de bouw van die kazerne en wat voor moois je daar nu weer van gaat maken.

Groeten, G?J

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #79 Gepost op: 28 april 2013, 20:15:25 »
Twee brandweerauto?s hoeft niet per se te betekenen dat er ook een kazerne op je baan moet. Je kunt ook heel gezellig een kat uit een boom laten halen of een vakwerkhuis laten afbranden.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #80 Gepost op: 28 april 2013, 20:48:07 »
Ik heb het niets met katten. Graven hier mijn hele tuin steeds om. Die mogen wat mij betreft dus die boom in! En een vakwerkhuis af laten branden vind ik doodzonde!

Groeten, G?J

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #81 Gepost op: 30 april 2013, 00:59:22 »
Wel leuk hoor. Even een rookgenerator in je huisje zetten en wat spuitgasten naast het huis. Er zijn bouwpakketten van dit soort half afgefikte huizen met rookgenerator en zelfs lichtjes die vuur nabootsen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #82 Gepost op: 30 april 2013, 01:06:16 »
Ik ken ze Martin maar ik ga in deze kamer geen rookontwikkelingen maken hoe leuk of het ook is.
Ten eerste stinkt het als een gek en wat nog belangrijker is, het is super ongezond spul, als je het gebruikt dan moet je heel goed ventileren.
Ik heb in de treinkamer een openslaand raam, een 5blads ventilator aan het plafond, als ik dat aanzet blijft er van de rook niks meer te zien.
Het zal gewoon een statisch gebeuren worden, misschien een brandweerwagen er bij die net uitrukt dus met de zwaailichten aan en hoorbare sirene.
Als ik er plek voor had dan kwam er wellicht een FCS met een branweerauto maar ook dat zal helaas niet meer lukken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #83 Gepost op: 30 april 2013, 17:40:41 »
Ik heb het niets met katten. Graven hier mijn hele tuin steeds om. Die mogen wat mij betreft dus die boom in!
Ik heb twee katten  :)

Wat Tom schrijft is wel waar. Naast dat die rook smerig spul is, vind ik de meeste rookgeneratoren ook niet echt realistisch ogen. Vaak lijkt het op een smeulende sigaret. Maar op Tom?s baan kan wel een auto uit het water worden gevist, zoals op zijn fotoserie ook te zien is.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #84 Gepost op: 30 april 2013, 17:47:31 »


Waar rook is, is vuur.
Maar is het dan altijd zo dat waar vuur is ook rook is.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #85 Gepost op: 1 mei 2013, 12:43:45 »
Waar rook is, is vuur.
Maar is het dan altijd zo dat waar vuur is ook rook is.
Nou Tom, dat is wederom weer een briljante constatering... dat je daar zo opkomt vind ik buitengewoon.
Wat ik me dan zo afvraag; komt dat dan zomaar ineens bij je omhoog? Haal je dat uit een boekje? Heb je dat ergens op tv gezien?
Of om jouw bewoordingen te gebruiken: ?Wil je er over praten??  :P
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #86 Gepost op: 1 mei 2013, 14:32:32 »
Nee hoor, daar hoef en wil ik met niemand over te praten.
Dat komt gewoon zo in me op, (slechte) eigenschap van een verkoper.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #87 Gepost op: 4 mei 2013, 16:21:43 »
Jammer genoeg was de man van de Viessmann seinen niet aanwezig, ik had daar nog een daglichtsein zullen omruilen.
Dat was de reden om naar Houten te gaan, natuurlijk neem je dan toch ook nog wel iets mee want om met lege handen thuis te komen dat kunnen we niet maken natuurlijk.
Ik was niet echt naar iets opzoek maar ledjes kunnen we altijd wel gebruiken.



En om straks aan het slangenhuis van de brandweer boven de deur alarm licht te hebben een setje met rode knipperleds. Misschien tzt ook een brandweerauto voorzien van blauwe leds.



Verder vond ik nog een 3 tal doosjes met Preiser figuurtjes a 5 euro per doosje.



De eerste hal was weer aardig leeg, toch viel me op dat er ondanks het mooie weer behoorlijk wat bezoekers waren.

Eerst onder het genot van een bakkie even zitten kletsen met Henk en om 1230 uur even met wat forumleden kennis gemaakt.

Al met al toch nog een geslaagde dag geweest en aardig wat bekende hobbyisten gezien en gesproken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #88 Gepost op: 4 mei 2013, 16:51:10 »
Dat zijn weer leuke aanwinsten.
Eerste hal aardig leeg?? Houden de handelaren het seizoen nu al voor gezien.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #89 Gepost op: 4 mei 2013, 17:06:08 »
Met lege handen naar huis is inderdaad niks. Dat ??n hal bijna leeg was heeft in elk geval het voordeel dat je overal bent geweest en volgens mij heb je voor weinig weer een heleboel.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #90 Gepost op: 4 mei 2013, 19:23:04 »
Toch weer wat leuke dingetjes gescoord Tom. En die spuitgasten? Krijgen die nog een fikkie om te blussen? :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #91 Gepost op: 4 mei 2013, 22:43:49 »
Pierre, ik denk meer aan onderhoud van de blusmaterialen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #92 Gepost op: 5 mei 2013, 00:20:28 »
Pierre, ik denk meer aan onderhoud van de blusmaterialen.

Daar zullen ze niet blij mee zijn die kleine pyromaantjes ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #93 Gepost op: 26 mei 2013, 18:22:27 »
Zoals eerder belooft hier mijn nieuwe aanwinsten welke ik op de beurs van Zutphen heb aangeschaft.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen.

Het computergestuurde gevriesdroogde kroos.
Potje waar het in zit heeft een doorsnee van 4cm.
Dit is heel mooi spul, daarmee zijn bomen en struken mooi mee te behadelen want dit lijkt me de perfecte foliage.
Toch leuk om van Jaap zo'n bakje te krijgen om het uit te testen wat ik dan ook zeker tzt ga doen.



Verder bij Jaap Vriend wat zakjes met strooimateriaal aangeschaft, voor die prijs kom je nergens terecht voor dit mooie materiaal.



Bij mijn Duitse vrienden paar doosjes met figuren aangeschaft.



En van een aardig forumlid die toevallig langs kwam een doosje met wat 3rail materiaal ontvangen waarvoor nog steeds mijn dank.



Ik kan voorlopig weer vooruit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #94 Gepost op: 26 mei 2013, 18:37:19 »
Jij sprokkelt toch iedere keer weer aardig wat leuk spul bij elkaar Tom. ;D Maar .... computergestuurde gevriesdroogde kroos??? :o  Wat is dat nu weer?? Het ziet er wel aardig uit maar is het niet te grof?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #95 Gepost op: 26 mei 2013, 18:41:07 »
Dat computergestuurde gevriesdroogde kroos ziet er wel blad achtig uit. Doet me denken aan de tijd dat ik nog gedroogde kruiden op mijn bomen strooide. Maar dat had toch altijd iets doors. Dit ziet er een stuk groener uit.
Ben benieuwd naar de resultaten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #96 Gepost op: 26 mei 2013, 18:48:44 »
...computergestuurde gevriesdroogde kroos??? :o  Wat is dat nu weer?? Het ziet er wel aardig uit maar is het niet te grof?
Pierre, dat is foliage! :D Dat je d?t niet weet!
Volgens mij is het gewoon spinazie dat te lang in de magnetron heeft gezeten.  :o Als je het buitenste laagje eraf krabt, dan heb je foliage.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #97 Gepost op: 26 mei 2013, 18:48:58 »
Misschien is het wel lekker op de bloemkool :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #98 Gepost op: 26 mei 2013, 19:02:13 »
Jullie zijn toch niet een ouwe vermoeide man in de maling aan het nemen die vanmorgen vroeg alweer aanwezig was in Werkendam om alles aan te sluiten wat mee was geweest naar Zutphen en daarmee de workshop iTrain vandaag heeft gedraaid.
Ga er maar aanstaan, een heel netwerk aansluiten en dan de Ecos aansluiten en verbinden middels het IP adres met het netwerk.
Een makkie als je het meerdere keren hebt gedaan maar dat geld niet voor mij.
Maar het is gelukt allemaal en we hadden weer een mooie club van 4 mannen en 1 docent :P.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Tom
« Reactie #99 Gepost op: 26 mei 2013, 19:03:21 »
Verder bij Jaap Vriend wat zakjes met strooimateriaal aangeschaft, voor die prijs kom je nergens terecht voor dit mooie materiaal.

Beste Tom,

Ik beaam dit volledig! Het is inderdaad mooi materiaal en goedkoop!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III