Auteur Topic: Nog wat voorbeelden  (gelezen 4783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Nog wat voorbeelden
« Gepost op: 27 juli 2013, 14:17:06 »
Nog wat voorbeelden uit het Didcot Railway Centre (een museum).
Voor grotere foto's zijn de geplaatste foto's klikbaar.


Een hijskraan op een wagon. Tsja, wat kun je er meer over zeggen.


Die Engelse weten wel hoe je moet verouderen.


Roest kun je met suiker maken, maar ook met zout; van zout zijn de korreltjes fijner, waardoor de structuur van de roest ook fijner wordt. Volgens mij is dit met zout gedaan.


Roest.


Nog meer roest.


Een doorlopende afzuigkap in een locloods.


Een soort Anna-locje. Volgens mij wordt er meer gepoetst dan gereden.


Vond ik zelf wel een leuk detail: alle aandrijvingen van wissels en seinen lopen via stangen en draden over de rails naar het seinhuis. Het enige koperdraad dat wordt gebruikt is voor telefoons en een lampje.
Dit is wel heel analoog bedacht.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Nog wat voorbeelden
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2013, 15:44:56 »
Vond ik zelf wel een leuk detail: alle aandrijvingen van wissels en seinen lopen via stangen en draden over de rails naar het seinhuis. Het enige koperdraad dat wordt gebruikt is voor telefoons en een lampje.
Dit is wel heel analoog bedacht.
Ja, Wim dit is de situatie die tot de jaren negentig ook in Duitsland nog meer regel dan uitzondering was. Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat er nog steeds plaatsen zijn in Duitsland waar het anno nu nog steeds van toepassing is! Zo weet ik dat het goederenemplacement van Plattling (Bayern) zeer recent pas gedigitaliseerd is.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog wat voorbeelden
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2013, 18:12:48 »
Precies Johan... en omdat we beiden in periode III zitten, hoort analoog daar eigenlijk ook gewoon bij.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)