Voorbeelden uit het grootbedrijf en onze modelwereld > Voorbeelden uit het grootbedrijf

Kolenbunker

(1/2) > >>

Wim Corduwener:
In het Didcot Railway Centre (een museum) staat het voorbeeld van een kolenbunker op een helling. Eigenlijk is het meer een kolenlosinstallatie, want in het gebouw wordt niet echt steenkool opgeslagen.
Het leek me wel een leuk voorbeeld omdat je met een locloods, waar je doorheen kunt rijden, op een helling geplaatst, best iets soortgelijks op je modelbaan kunt maken.
Voor grotere foto's zijn de geplaatste foto's klikbaar.


Links van het gebouw loopt een helling waar de wagons gevuld met kolen naar binnen worden geduwd.


De helling leek me redelijk stijl.


Het spoor waar de steenkool wordt gelost in de tenders en locomotieven.


Aan het begin van de helling zit een ontspoorinstallatie. Als zo'n wagon aan de loop gaat, kun je 'm hier ontsporen. Volgens mij moet je dan wel hard rennen.


Binnen het gebouw worden vanuit een wagon, karretjes volgeschept met steenkool...



...die karretjes worden vervolgens gelost in die stortopeningen.


Volgende keer neem ik wat mee.

Semantha:
Dit is een goed voorbeeld uit het grootbedrijf.
Ziet er supermooi uit daar kunnen we vast  nog wel wat idee

Pierre:
Mooie foto's voor een leuk project. Helaas .... geen plek meer voor op mijn baan. Is het niets voor jezelf??

Bedankt voor het plaatsen Wim. ;)

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Pierre op 26 juli 2013, 23:03:40 ---Mooie foto's voor een leuk project. Helaas .... geen plek meer voor op mijn baan. Is het niets voor jezelf??

--- Einde van citaat ---
Nou Pierre, laat ik h

Roel:
Wat doe je nu: wel of niet  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie