Auteur Topic: Sebbestadt.....Augsburg Ost  (gelezen 7753 keer)

SebkeVT

• Gast
Sebbestadt.....Augsburg Ost
« Gepost op: 26 februari 2011, 22:45:38 »
Hoi allen,

Sebbestadt...Augsburg Ost....wat fixtieve dorpen/steden welke ik aan het vormgeven ben op mijn treinzolder. Wil deze graag voorstellen hier.
Het is een twee delige ruimte met in de ene ruimte Sebbsstad en Ausgburg Ost. Sebbestadt met Sebbedorf worden meer gebouwd in middeleeuwse stijl, vakwerkhuizen bv terwijl Augsburg Ost meer een Tatort stad wordt, zoals een aantal vrienden van me het altijd noemen. Ook is er een 5 sporig schaduwstation te vinden en het geheel is opgebouwd uit 5 ''etages'' ...eigenlijk een grote lus die klimt en klimt. Het is een enkelsporig baanontwerp met de twee stations, die weer door de muur heen, naar de andere ruimte gaat waar zich een 7 sporig schaduwstation bevind welke echt zichtbaar is voor de toeschouwer oftewel....moi. Ook is daar de gehele technische werkhoek te vinden waar ik zelf het onderhoud doe en decoders inbouw/vervang, kortom, het gehele treinenpark onderhoud. Want zonder onderhoud........geen treinenhobby...ja wel treinen maar geen hobby....meer ergernis. Als laatste wil ik nog wel ff vermelden dat ik Van Riny, de forumbeheerder, en Jan, ook lid op dit forum, ontzettend veel geleerd heb de afgelopen jaren nadat ik begonnen ben aan mijn vierde modelbaan en wel helemaal digitaal natuurlijk. En dan ontkom je niet aan alle kennis in dit technische tijdperk en dus aan hen heb ik zeer veel te denken !!!!!!!!!!!!!!

Zo meteen wat meer en....fotoos erbij maar ik kan maar zoveel tekens plaatsen zie ik nu.

Greetz Seb  :D

SebkeVT

• Gast
Re:Sebbestadt.....Augsburg Ost
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2011, 22:56:16 »
Ik ben normaal op mijn 'eigen 'forum te vinden maar aangezien Riny dus ook tot een van mijn gezegende (treinen)maatjes behoort wil ik graag ook zijn splinternieuwe forum wat helpen aankleden met fotos en verhaaltjes over de modelbaan Sebbestadt.......een fantasie baan met lange bogen met  K rail, slanke wissels in de zichtbare gedeeltes met toch hier en daar een gebogen wissel. Ik ga ook een lekker Marklin bochtje niet uit de weg want ik ben opgegroeid en eigenlijk geboren tussen de Mrail en dat betekent....treinerische nostalgie...als dat eerste woord bestaat maar zoals ik altijd zeg....mijn wereld op zolder is mijn fantasie en daar gelden mijn eigen wetten....en daar mag een boemeltreintje langs steunmuur niet ontbreken.

Hier wat fotos zonder enige tekst verder, als iemand vragen hebt hoor ik het wel. Hier in vogelvlucht waar het twee jaar geleden begon.

Greetz Seb  ;)

SebkeVT

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2011, 23:10:22 »
Hieronder de ruwbouw, aanleg en positioneren van stad en rails..........gewoon uit het vuistje zag maar...geen railtekenprogramma die mijn fantasie beinvloeden.....

overview.....

Ook achterbuurten zullen er zijn te vinden....

...met vele kartonnen eigenbouw achtergevels.....

Greetz Seb  :D

SebkeVT

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2011, 23:24:29 »
Maar ook het vakwerk gebeuren ga ik niet uit de weg.....

Houtjes, gips, verf, karton en wat plastic raampjes uit de rommeldoos....
gewoon bouwen, geen tekening maar wat ideeen uit de Faller catalogus misschien....

schuiven en postioneren van het Sebbedorf stadje.....ook met eigenbouw seinhuis.....
alles is eigenlijk eigenbouw behalve de stadspoort....

Ruwbouw-aanleg lokdepot en wat industrie......

De bouw van een stadsviaduct in Augsburg Ost.....

Greetz Seb  ;)

SebkeVT

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2011, 23:52:56 »
Detailfoto van muur en klinkers.....de klinkers zijn gemaakt in klei....

Soms houd de wereld ergens op...helaas...hier het viaduct op zijn plek....

Ook plastic en karton gaan goed samen.......

tuurlijk heb ik ook treinen....

Wie heeft hem niet?.....ook ikke, en wel zelf naar digitaal omgebouwd....rijd gewoon super en kruipt over de rails....

Greetz Seb  :D

SebkeVT

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2011, 00:07:04 »
Wordt nog druk straks op het depot.....en ja, nog veel te bouwen daar...

Klinkerweggetje in aanbouw....een doodlopend straatje...

met kleur.......

Het zichtbare schaduwstation, de andere is verdekt en deze dus lekker zichtbaar, een genot om hier treinen te zien binnenkomen of vertrekken naar Augsburg en Sebbestadt...... in de ruimte waar ik tevens al het onderhoud doe.....en toch wat rijd......

Hier tijdens de ruwbouw van de stad Augsburg Ost...

De stad krijgt vorm, dit is de Augsburg Ost zijde.......

stijgertje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2011, 01:40:22 »
Hey Seb,

ziet er gaaf uit, ookal fictief, wat het mijne ook zal worden, mijn respect voor uw baan en eigen ontwerpen.

Ziet er gewoonweg goed uit!

Vriendelijke Groet,
Rudy

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2011, 14:06:52 »
Hoi Seb,

Ik zat een beetje op het forum te zappen en kwam op jouw baan terecht.
Man, wat fantastisch en wat een genot om naar te kijken.
Veel respect voor de manier waarop jij je eigen baan ontwerpt maakt.
Ben alleen benieuwd geworden hoe groot je ruimte is die tot je beschikking staat.
Ik kan dat vanuit de foto's niet opmaken.
Ik hoop dat er regelmatig updates te zijn zal zijn.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

SebkeVT

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2011, 14:40:13 »
Hoi Roel,

Dank voor je lovende woorden.
De ruimte is niet zo groot maar heb deze wel optimaal benut. Ook een schuin dak geeft beperkingen maar moet het er mee doen. Gelukkig heb ik twee aan elkaar liggende ruimten zoals je al zag. De kamer is groter dan het baanoppervlak (vanwege dat schuine dak), de baan zelf zal ongeveer 3.10 breed X 4.50 mtr lang zijn, met aan de raam- en achterzijde een loopruimte van 50cm en een gangpad ertussen van ongeveer 70cm. Ik kan overal goed bij, ook aan de onderzijde dus. De rijlengte/tijd is behoorlijk met veel rijmogelijkheden hoewel het maar een enkelspoorsbaanvak is.

Het totale ontwerp is goed doordacht hoewel ik nog veel meer zou willen en dus nu eenmaal concessies heb moet doen. Maar iig heb ik wat scenery betreft veel mogelijkheden door de ' visueel gescheiden' tongen. Plus dat ik alleen met Stoom en Diesels ga rijden wat weer veel ellende bespraat et al die bovenleidingen. Stoom intrigeert me meer dan voorheen, want heb ook Elocs. Waarvan er een aantal toch de revue zullen kunnen passeren op het onderste paradebaanvak, direct vanuit het eerste schaduw station via een lus er weer in.

FF terzijde nav je opmerking over mijn updates. Ik update op Riny's forum niet vaak omdat ik al lid was/ben op een ander forum en het teveel werk vind (en ook onnodig) om alles twee of drie keer te posten op eenzelfde soort forum, ik vind dat een forum uniek moet blijven en dus niet overal mijn werk of baantje enz in elke ''etalage'' wil zetten. Het goede daaraan is dat alle reeds bestaande fora zo hun eigen gezicht kunnen hebben en houden en niet allemaal van hetzelfde worden. Modelbouwers vinden elkaar toch wel op verschillende fora en blijft het een beetje overzichtelijk.

jerry

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 1 april 2011, 18:03:14 »
ik had al een berg foto's op het vorige forum gezien
maar blijft de moeite waard om te kijken
soms kijk ik naar foto's en denk ik aan een andere baan
http://osterthun.com/20.Memorial/Tribute.htm
http://osterthun.com/Inhalt0.htm
dit is echt weg dromen
maar dat moet ieder zelf maar bepalen