Auteur Topic: Nieuwe hoekbaan Roel  (gelezen 215815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #50 Gepost op: 3 juli 2013, 23:44:40 »
Ik heb 4 M* s88 terugmelddecoders. Omdat wordt gezegd dat Viessmann 5217 samen met de s88 van M*  kan gebruikt worden heb ik 2 Viessmann 5217 op MP gekocht. Ik heb die nu gemonteerd achter de 4 terugmelddecoders van M* s88. Ik verwacht dan dat de nummering doorloopt, Dus 5.01 t/m 5.16.  Als ik nu een stekkertje in 5.01 van de Viessmann 5217 steekt, reageert 1,01 in blok 1 ipv 5,01 in blok 18. En ik dacht dat ik de Viesmann gewoon in combinatie met de M* s88 kon gebruiken. Weet iemand hiervoor een oplossing? Doe ik iets fout?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #51 Gepost op: 4 juli 2013, 00:32:17 »
Ik denk dat ze nog op adres 1 staan.
Die Viessmannetjes hebben toch dipswitches, die moet je dan wel op het juiste adres zetten.

Zie de bijlage.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #52 Gepost op: 4 juli 2013, 00:41:03 »
Wil ik dit buitengewoon interessante draadje blijvend kunnen volgen, dan zou je eigenlijk moeten overwegen of je "M*" niet gewoon kunt vervangen voor "M?rkl?n". Dat komt de leesbaarheid ten goede.
En voor twee-railers is "M?rkl?n" heus geen scheldwoord zoals "F*ck" dat wel is.  :)
Roel, je bent goed bezig en ik blijf je timmermansvakwerk bewonderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #53 Gepost op: 4 juli 2013, 10:52:43 »
Ik denk dat ze nog op adres 1 staan.
Die Viessmannetjes hebben toch dipswitches, die moet je dan wel op het juiste adres zetten.

Ik weet dat de Viessmann Magneetdecoders dip-switches hebben om het juiste adres te kunnen invoeren.
Maar ik heb het hier over de terugmeld-decoders van Viessmann en die hebben geen dipswitches.
Ik heb vier M?rkl?n s88 op een rij zitten en de uitgangen volgen elkaar in nummering goed op. Dus 1.01 t/m 1.16, 2.01 t/m 2.16, 3.01 t/m 3.16 en 4.01 t/m 4.16. De vijfde decoder, die van Viessmann, moet de nummering hebben 5.01 t/m 5.16 maar......die beginnen weer met 1.01 t/m 1.16. En dat schiet niet op  >:(. Volgens de gegevens zijn die decoders toepasbaar samen met die van M?rkl?n. Ra ra, wat doe ik niet goed.

Wil ik dit buitengewoon interessante draadje blijvend kunnen volgen, dan zou je eigenlijk moeten overwegen of je "M*" niet gewoon kunt vervangen voor "M?rkl?n". Dat komt de leesbaarheid ten goede.
En voor twee-railers is "M?rkl?n" heus geen scheldwoord zoals "F*ck" dat wel is.  :)
Roel, je bent goed bezig en ik blijf je timmermansvakwerk bewonderen.

Wim, wat je opmerking betreft: volledig mee eens. Zie hierboven in het bericht naar Tom  :D
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #54 Gepost op: 4 juli 2013, 15:39:40 »
Helaas, daar weet ik geen oplossing voor, had het even niet goed gelezen, was nogal aan de late kant.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

compserv

  • Gast
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #55 Gepost op: 4 juli 2013, 17:33:13 »
een vraag heb je de terugmelder  aan de zelfde van marklin met de kabel aangesloten?
als de kastjes achterelkaar aansluit zou hij ook 5.1 tot 5.16 moeten aan geven.
dan nog een vraag is de terugmelder ook 16 stuks aansluiting?
gaarne even meer gegevens maak even een foto er van hoe je hem aangesloten heb.
hopelijk kan ik je dan veder helpen.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #56 Gepost op: 4 juli 2013, 18:44:36 »
Roel, ik denk dat je op 3 rail ook dezelfde vraag hebt gesteld, hoop dat het antwoord daar de oplossing zal zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #57 Gepost op: 4 juli 2013, 19:23:55 »
Klopt, Tom. Ik ga vreemd. Zoals jij  ;D.
Maar ik moet weten wat er nu fout is.
Als ik het antwoord weet meld ik het hier.
Ik heb zelf het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.
Iemand bij de buren zei : het is eigenlijk onmogelijk dat het niet goed gaat.
Dus ik ga vanavond maar weer eens aan het uitproberen.
Het eerste gedeelte van het schaduwstation is klaar. Geen getwiste gedeelten en alle blokken doen wat zij moeten doen.
Alleen bij terugmelder 5.01 kleurt niet het blok blauw (via koploper) zoals dat zou moeten, maar het blok waarin 1.01 zit  :o.
Maar dat was al bekend.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #58 Gepost op: 4 juli 2013, 21:12:10 »
Bij de buren kreeg ik de oplossing aangereikt  :D.
Omdat ik had aangegeven dat ik met CS werk vroeg iemand me of dat soms de CS1 is.
Alleen bij die versie moet ook het aantal terugmelddecoders opgeven worden.
Ik werk met CS1 en daar stond inderdaad het aantal decoders nog op vier.
Nooit meer aan gedacht dat ik ook in CS1 het aantal terugmelddecoders moest wijzigen.
Na die verandering gaf het baanoverzicht van koploper de juiste bezetmelding door.
Toch heeft vreemd gaan soms positieve kanten  ;).
Ook op dit forum iedereen bedankt voor het meedenken.

En nu weer verder aan mijn baan.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #59 Gepost op: 4 juli 2013, 21:13:02 »
Gaat vast wel goed komen, denk dat je inderdaad iets over het hoofd ziet, ik weet ook niet of je deze bezetmelders net als bij LocoNet moet configureren.
Dat heb ik wel, via een s88ln en een programma configureer ik het aantal bezetmelders en adressen
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #60 Gepost op: 4 juli 2013, 21:18:29 »
Hmmmm, zat ik er met mijn laatste opmerking toch niet helemaal naast.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #61 Gepost op: 4 juli 2013, 21:24:35 »
Klopt Tom, je zat er dicht bij met je laatste opmerking.

Het typische is dat de bedenker van de oplossing van het probleem ook het logo voerde: Hobby in Praktijk  :-* .
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #62 Gepost op: 9 juli 2013, 17:07:54 »
In de koelte van mijn werkkamer even tijd nemen om een update te plaatsen.
In #25 foto 4 van dit topic zagen jullie de kluwen draden van mijn vorige baan.
Gisteren onder de parasol bij een lekker pilsje dacht ik: kom laat ik eens die kluwen pakken en gaan uitpluizen.
En dit is het resultaat:


Netjes h??

Het rechtse gedeelte van het schaduwstation is nu (even) klaar. Alle wissels werken en de TMC's reageren zoals die moeten reageren.
Ik kan pas het een en ander echt uitproberen als ook het linkergedeelte klaar is.
Hier twee overzichtsfoto's:





Ook maar even een detailfoto van de TMC's decoders:



En een van de wisseldecoders:



wordt vervolgd.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #63 Gepost op: 9 juli 2013, 18:57:51 »
Roel .... je werkt verdraaid netjes man. Zelfs over de balkjes is nog een schuurpapiertje gehaald. Top ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #64 Gepost op: 25 juli 2013, 21:39:18 »
Eerst even een overzichtsfoto van de huidige stand van zaken:



Alle TMC's  zijn nu aangebracht. Zowel in de twee schaduwstations als in het klimspiraal. Pffff wat een werk was dit met dit weer.
In ieder blok van de twee schaduwstations heb ik twee terugmelders aangebracht en twee maal aangesloten op de ringleiding.
Bij de wat langere blokken heb ik elke blok driemaal aangesloten op de ringleiding.

Bij het klimspiraal is nog wat anders toe te voegen:



Hier heb ik per blok drie TMC's toegepast. De meningen zijn daar wel over verdeeld. Mijn mening is dat een loc met drie TMC's in een blok minder snel afremd dan in een blok met twee TMC's. Ik vind het daarom beter om in het klimspiraal 3 TMC's toe te passen per blok. Het spiraal heeft trouwens vier blokken. Ook heb ik hier alle blokken driemaal op de ringleiding aangesloten.
Ik heb geen gaatjes geboord in de multiplexplaten van het spiraal om draadjes daar door te voeren. De kans dat een loc met een van die draadjes in contact komt is aanwezig. Ik heb nu met een dremel stukjes weggefreesd in de bedding van de rails. Uiteraard moesten in de rails van de binnenleiding meer stukjes worden weggefreesd, omdat ook daar de draden van de buitenrails er onderdoor moesten.

Wat ik wel merk is dat de rails in het spiraal te los liggen. In tegenstelling met de rails van de schaduwstations. Ik wil hiervoor met dubbelzijdig plakband gaan werken. Maar het spul van bv. Gamma, is te dik. Ik wil dan tape hebben van ongeveer een halve millimeter dik. Weet
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #65 Gepost op: 25 juli 2013, 21:51:04 »
Wat ik wel merk is dat de rails in het spiraal te los liggen. In tegenstelling met de rails van de schaduwstations. Ik wil hiervoor met dubbelzijdig plakband gaan werken. Maar het spul van bv. Gamma, is te dik. Ik wil dan tape hebben van ongeveer een halve millimeter dik. Weet
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #66 Gepost op: 25 juli 2013, 21:52:35 »
Het ziet er allemaal keurig uit  :D
Fotografen met passie.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #67 Gepost op: 25 juli 2013, 21:56:15 »
Roel,
ik denk dat je nu dat witte schuim dubbelzijdig tape hebt gebruikt? Dat is inderdaad behoorlijk dik en die rolletjes daar zit ook niet al teveel op.
Volgens mij is er ook dubbelzijdig tape waarmee je tapijt kunt plakken. Dat is net zo breed als je rails en bovendien in grotere en goedkopere rollen te krijgen. Ik weet niet of de Gamma dat verkoopt, omdat ze geen tapijt verkopen. Maar een winkel als Leen Bakker heeft dat vast. Voordeel van dit tape is dat het ook ooit weer los kan.
Inderdaad, die van Gamma is de kleur wit met rode beschermfolie.
Wat jij bedoel, Wim, is dat ook zo dik of is het dunner. Want ik ga wel voor dunner tape.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #68 Gepost op: 25 juli 2013, 21:59:05 »
Het ziet er allemaal keurig uit  :D
Dank je wel voor het compliment, Semantha.
Voorlopig zit ik nog in de dradentroep en kijk ik met jaloerse blikken al naar het werk van Pierre en Tom, om maar een paar namen te noemen  :D.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #69 Gepost op: 25 juli 2013, 22:00:49 »
Daar kijken we allemaal jaloers naar toch???
Zelfs ik hahahaha en heb niet eens een treinbaantje.
Maar volg de topics van beide heren op de voet want ik kan er wel idee
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #70 Gepost op: 25 juli 2013, 22:06:32 »
Flinterdun. Anders zou je van die strepen plakband onder je tapijt krijgen.
Doet me denken aan die tapijtlegger die z'n pakje shag kwijt was.  :)
Eigenlijk zijn alle mannen hier indirect bezig met het winterdorp van Semantha.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #71 Gepost op: 25 juli 2013, 22:23:25 »
Ik ga morgen even naar Leen Bakker.
Ik zag net (via google) dat de HEMA  rollen dubbelzijdig fototape heeft. Ook daar ga ik maar eens kijken. Ik kan alleen niet achterhalen hoe dik dat is.
In Tiel ligt vlakbij Leen Bakker ook Kwantum. Daar hebben ze vloerbedekking, dus ook waarschijnlijk die rollen dubbelzijdige tape.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #72 Gepost op: 25 juli 2013, 22:40:50 »
Wauw ... Roel ik ben ook jaloers op jou! Je hebt daar toch maar even een puik stukje werk geleverd. Alles ziet er degelijk en verzorgd uit man. Als ik zo je bedrading zie ... kan ik daar echt wel een punt aan zuigen. Moet je dat bord spaghetti onder mijn baan eens zien. Top ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #73 Gepost op: 25 juli 2013, 23:00:01 »

Wauw ... Roel ik ben ook jaloers op jou! Je hebt daar toch maar even een puik stukje werk geleverd. Alles ziet er degelijk en verzorgd uit man. Als ik zo je bedrading zie ... kan ik daar echt wel een punt aan zuigen. Moet je dat bord spaghetti onder mijn baan eens zien. Top ;)
 
Ik heb eens bij een van mijn vorige treinbanen onder de treinbaan gestofzuigd. Ook daar had ik toen een bord spaghetti hangen. Na het stofzuigen reed er geen enkele trein meer  >:(. Moraal: of niet meer stofzuigen of de draden zo snel mogelijk wegwerken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #74 Gepost op: 25 juli 2013, 23:09:10 »
Ik heb eens bij een van mijn vorige treinbanen onder de treinbaan gestofzuigd. Ook daar had ik toen een bord spaghetti hangen. Na het stofzuigen reed er geen enkele trein meer  >:(. Moraal: of niet meer stofzuigen of de draden zo snel mogelijk wegwerken.

Ik overdrijf ook een beetje hoor Roel ... maar dat het er bij jou netter onder hangt dan bij mij is zeker. ;) Bovendien kan/hoef ik onder mijn baan niet stofzuigen omdat er allemaal kastjes onder staan. Alle bedrading loopt over die kastjes heen naar de voorkant en komt uit in een dikke kabelgoot waar alles wordt gekoppeld.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/