Auteur Topic: Nieuwe hoekbaan Roel  (gelezen 215835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2013, 21:50:07 »
Weer even een update van de baan door middel van wat foto's.
Voordat ik met de draden/kabels ga beginnen wilde ik eerst de plaats van mijn laptop en mijn CS1 vastgelegd hebben.  Ik heb daarvoor een plaats gekozen in de baan, waarbij die toestellen het minst in de weg zitten (denk ik  ::)). Dus net onder de hoofdbaan.
Ik heb ze schuifbaar gemaakt, wat mij het gemakkelijkste leek. De tijd zal leren of dit een juiste constructie is.
Onder de lade van CS1 komen straks de trafo's. Maar dat kan nog even wachten.

Hier zijn wat foto's:







Na de sloop van mijn vorige baan heb ik alle draden op een hoop gegooid, met de bedoeling om bepaalde lengten opnieuw te gebruiken.
Ja toch, het is zonde om die zomaar weg te gooien. Ik ben er mee begonnen, maar weer vlug gestopt want het is monnikenwerk. Ik heb besloten nieuw draad te kopen en af en toe even naar die kluwen te grijpen als ik daar de puf voor heb.



wordt vervolgd.

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #26 Gepost op: 21 mei 2013, 22:33:49 »
Er is vast wel een moment in je leven dat je de tijd vindt om dit uit de knoop te halen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #27 Gepost op: 21 mei 2013, 22:50:51 »
Mooie constructie voor je CS1 en laptop.
Hoop niet dat je daar straks nog veel bedrading moet aanleggen, anders komt het ??n misschien in het gedrang met het ander.
Dat bosje draad wat je nu hebt liggen is toch zo uit elkaar, ik zie al een beginnetje van een groen draadje  :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #28 Gepost op: 21 mei 2013, 22:55:40 »
Groen draadje? Ik zie alleen maar groene draadjes.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #29 Gepost op: 21 mei 2013, 23:08:03 »
Inderdaad Tom, er moet worden afgewacht of ik later geen problemen krijg met andere bedradingen. Daarom zei ik ook dat de tijd het zal leren. Voor alsnog is dat nog niet zo.
Wat betreft die kluwen. Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje kleurenblind. Dus als iemand zich geroepen voelt:  wordt gratis thuis bezorgd  :D. Iets voor jou, Wim?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2013, 23:27:56 »
Nou Roel, ik dacht eigenlijk meer aan Tom. Volgens mij staat-ie te trappelen om die kluwen te ontwarren en daar keurige, op kleur gesorteerde, rolletjes van te maken. H? Tom?  :P
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2013, 23:31:05 »
Geen probleem  ;D ;D ;D.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2013, 23:52:45 »
Je mag het zo komen brengen of opsturen geen probleem.
Ik maak er wel weer mooie rolletjse van die je dan weer kan gebruiken.
Je kan het ook a.s. zaterdag naar Zutphen brengen, ik sta daar bij Hobby In Praktijk.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2013, 23:58:51 »
Nee hoor Tom, blijf jij maar o.a. bezig met je eigen baan, want daar genieten heel veel mensen van.
En die kluwen? Ach ......... er komt best nog wel eens een verloren moment om die kluwen te ontwarren en er mooie rolletjes van te maken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #34 Gepost op: 26 mei 2013, 14:02:56 »
Nu het moeilijkste van alles (althans voor mij).
Door mijn vorige baan heb ik nu liggen; 2 M*trafo's van 32 VA en twee M*Delta control, die ik als boosters had gebruikt.
Ik wil deze constructie ook weer bij mijn nieuwe baan toepassen. Dus weer twee stroomkringen: a. het schaduwstation en b. klimspiraal alles wat op de hoofdbaan zit.
 
Zie hieronder het schema:


Dit schema heb ik een keer ergens op de kop getikt (via Google), maar weet niet meer waar :(.

Ik wil graag de mening van de kenners onder jullie.
Is dit schema verantwoord? Wat vinden jullie ervan?
??n stroomkring of, zoals ik voorstel twee kringen?
En ... waar sluit ik zo dadelijk de ringleiding op aan? Is dat dan aan de 66045?

Electronica is niet zo mijn ding, dus deskundige hulp van jullie heb ik berehard nodig.
En ik wil de installatie maken met de spullen die ik heb liggen.
Tenzij jullie zeggen: Roel, dat moet je eigelijk helemaal anders doen!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

compserv

  • Gast
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #35 Gepost op: 27 mei 2013, 10:39:12 »
vakman bezig met zijn modelspoorbaan
ga zo door we zien wel een keer een eindresultaat van je baan
voor de rest ziet het er goed uit

GGoos

  • Gast
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #36 Gepost op: 3 juni 2013, 13:31:26 »
Zo, dat is een flinke bos met draad  :P

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #37 Gepost op: 17 juni 2013, 14:42:51 »
Ik heb op dit topic enkele vragen gesteld bij #37.
Niemand heeft echter (nog) gereageerd. Het kan zijn dat die vragen niet gezien zijn of dat voor dit onderwerp misschien specifieke kennis vereist wordt van bepaalde sytemen. Een vraag is nu belangrijk voor mij: gebruik ik voor deze baan ??n of twee stroomkringen. Als jullie zeggen twee stroomkringen (waar ik nu ook voor kies), kan ik dan doorgaan met het getekende schema bij #37?
Ik hoop toch dat er onder de forumleden kenners zijn van dit soort technische vragen :o
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #38 Gepost op: 17 juni 2013, 14:50:36 »
Roel, schema's lezen is mijn ding niet. Maar ik zou zeker een scheiding maken tussen schaduwstation enerzijds en spiraal en wat boven zit anderzijds. Ik weet niet met hoeveel treinen je gaat rijden, maar als je alles op ??n stroomkring zet en je hebt twaalf treinen op je baan en ook nog eens rijtuigen met oude gloeilampjes, dan ga je wel problemen krijgen. Dus zeker voor twee stroomkringen kiezen. Voor mijn N-baan zit schaduwstation en spiraal op de Twin Center, bovenbaan Hookyville zit op booster 1 en straks als het kookeiland gebouwd gaat worden (2020 ofzo), wordt daar booster 2 voor gebruikt.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #39 Gepost op: 17 juni 2013, 14:57:21 »
...en straks als het kookeiland gebouwd gaat worden (2020 ofzo), wordt daar booster 2 voor gebruikt.
Als je ook nog gaat koken op die baan, dan vliegen de boosters wel om je oren.  :o

Beste Roel,
Goed dat je dat nog even aanhaalt. Ik kan me niet anders voorstellen dat ze er gewoon overheen hebben gelezen. Ik ben geen M?rkl?n-rijder en daar bovenop ??k nog eens analoog. Dus aan mij heb je eigenlijk helemaal niks, behalve dan misschien mijn bewondering voor je vakkundige timmerwerk.  :)
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #40 Gepost op: 17 juni 2013, 15:08:13 »
Roel, schema's lezen is mijn ding niet. Maar ik zou zeker een scheiding maken tussen schaduwstation enerzijds en spiraal en wat boven zit anderzijds. Ik weet niet met hoeveel treinen je gaat rijden, maar als je alles op ??n stroomkring zet en je hebt twaalf treinen op je baan en ook nog eens rijtuigen met oude gloeilampjes, dan ga je wel problemen krijgen. Dus zeker voor twee stroomkringen kiezen. Voor mijn N-baan zit schaduwstation en spiraal op de Twin Center, bovenbaan Hookyville zit op booster 1 en straks als het kookeiland gebouwd gaat worden (2020 ofzo), wordt daar booster 2 voor gebruikt.
Je onderschrijft mijn idee om toch twee stroomkringen te gebruiken. Ik wil wel zoveel mogelijk treinen laten rijden. Dus het zullen toch twee stroomkringen gaan worden.
Beste Roel,
Goed dat je dat nog even aanhaalt. Ik kan me niet anders voorstellen dat ze er gewoon overheen hebben gelezen.
Was ook geen kritiek op het forum hoor! Soms lees je gewoon over wat vragen heen.
Ik ben geen M?rkl?n-rijder en daar bovenop ??k nog eens analoog. Dus aan mij heb je eigenlijk helemaal niks, behalve dan misschien mijn bewondering voor je vakkundige timmerwerk.  :)
Groet,
Wim
Hoe was het ook al weer: schoenmaker, blijf bij je lees? ;D

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #41 Gepost op: 17 juni 2013, 15:15:33 »
Hoe was het ook al weer: schoenmaker, blijf bij je lees? ;D
Bijna! Toevallig dat ik w?l uit een rijk geslacht van schoenmakers kom.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #42 Gepost op: 17 juni 2013, 16:37:17 »
Ben je er een van Van Bommel?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #43 Gepost op: 17 juni 2013, 17:01:23 »
Nee van Corduwanier  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #44 Gepost op: 24 juni 2013, 12:32:02 »
Even een update, voordat jullie denken dat mijn neus nu aan de beurt is  :D.


Als ik met de laptop werk, doe ik dat graag met de muis.
Vandaar dat ik even onder de lade met de laptop een schuifje heb gemaakt.


Hier zie je hoe het werkt in de praktijk.


De s88 decodes voor de terugmelders zijn aangebracht en ook de bindruggen.
Tevens zie je hier een deel van de ringleiding voor het schaduwstation.
Ik maak twee ringleidingen: een voor het schaduwstation en een voor de rest (spiraal en bovenbouw)


Een deel van het schaduwstation waar ik nu mee bezig ben.


Mijn werktafel. Het solderapparaat staat al klaar voor het solderen van de draden aan de rails.
Rechts staat het mobiele soldeerapparaat om de draden aan de rindleiding te solderen.
Het steeds meenemen van het soldeerstation geef te veel werk (lijkt mij).

Wordt vervolgd  :)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #45 Gepost op: 24 juni 2013, 13:41:26 »
Nou Roel, het ziet er ongelofelijk strak uit en ook heel makkelijk bereikbaar uit. Je hoeft niet onder de tafel door te kruipen om dingen aan te sluiten.
Ikzelf blijf het wat riskant vinden om bruin en blauw voor je ringleiding te gebruiken, maar daar hebben we het geloof ik al over gehad.
Prima werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #46 Gepost op: 24 juni 2013, 13:58:04 »
Ziet er keurig uit Roel. Grote klasse!! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #47 Gepost op: 24 juni 2013, 14:34:00 »
Dank je wel Pierre voor je reactie. Gelukkig ben je weer herkenbaar aan je avatar,

En Wim...... we hebben idd al een discussie gehad over de kleuren van de ringleiding. Maar ik had nog wat dozen liggen met blauwe en zwarte draad, dus waarom zou ik die niet nemen. Maar het is wel oppassen geblazen. Omdat ik alle verlichting van huisjes, straten enz. op een aparte trafo wil aansluiten, moet ik toch nog op zoek naar een andere kleur draad. Het is een oude M*lichttrafo.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #48 Gepost op: 24 juni 2013, 14:55:26 »
Tip voor het maken van de bezetmelders.
Ik neem aan dat je de c-rail gaat knippen, pas dan wel op dat het stukje wat er uit komt te vinden is anders heb je straks onvindbare storingen (sluiting).

Neem altijd 1 kant voor de bezetmelder, vanuit de rijrichting bijv. de rechterkant.
Trek met een groene viltstift een lijn aan de kant waar de bezetmelders komen en maak met een rode stift de punten waar de isolaties zitten.
Plak stukjes schildertape op de baan en geef die de nummers van de bezetmelders en de blokken, is makkelijker met eventueel terug vinden.
Aan de draadjes een labeltje met het nummer van de bezetmelder.
Baan stroomloos zetten, geen loc's en wagons op de baan, dan steeds meten want meten is weten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #49 Gepost op: 24 juni 2013, 15:15:25 »
De rails zijn van mijn vorige baan en die waren al geknipt. Toch wel een goede  tip om toch nog even de rails te controleren.
Zo zag ik bijvoorbeeld nog oude rode isolatiestukjes op sommige rails zitten en die moeten er wel af natuurlijk.  
Jouw andere tips neem ik graag over. Maar die had ik ook al in mijn gedachte. Zo neem ik de rechterkant van de rijrichting de kant van de bezetmelders en ga ik alle draden goed labelen. Ik heb al via de computer hele kleine etiketjes gemaakt. Je tips over de groene en rode stiften ga ik overnemen. Van m'n vorige baan weet ik nog dat goed documenteren heel belangrijk is.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.