Auteur Topic: Trix Express DIgitaliseren  (gelezen 3246 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

otten001

  • Gast
Trix Express DIgitaliseren
« Gepost op: 22 maart 2013, 16:08:55 »
Hallo allemaal, ik heb een byzondere vraag voor mij, omdat ik de logica niet snap.
Ben nu een Trix Express baan aan het opzetten en probeer deze te digitaliseren met een stuurprogramma van D&H, nl. ST_Train.
Heb daar inmiddels een bezetmelder en een functiedecoder achter geplaatst en gekoppeld aan een FCcentrale.
De lokdecoders in de trein ingebouwd van het type D&H DHM160-03, geheel volgens het boekje. Zorg besteed aan het vrijmaken van de motor van massa en condensatoren. De sleepcontacten gewijzigd, want ik wil de middenrail als spanningrail gebruiken en de rechter sleepcontakt de massa meegeven.
Bij het programmeren op de ST-Train krijg ik bij het inlezen of programmeren telkens een Lesefehler en volgens het boekje moet je dan de aansluitingen controleren.
Wat ik ook doe, ik kom nu geen stap verder.....wie kan me helpen.

groet
Bert

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Trix Express DIgitaliseren
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2013, 22:08:57 »
Beste Bert,

Ik denk dat je iemand zoekt met ervaring met D&H spullen, die zullen er niet erg veel zijn denk ik, je zou eens moeten vragen aan D&H of zij je kunnen helpen aan een Hollandse gebruiker of gebruikersgroep.

Succes, groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Trix Express DIgitaliseren
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2013, 12:13:02 »
Beste Bert,

ik weet ook helaas geen antwoord, ergo ik ken dat hele systeem niet.
Dit weekend is er in Zutphen een grote treinenbeurs, misschien moet je daar eens je licht opsteken of bij een modeltreinclub in de buurt want het is dit weekend ook openclubdag en veel modeltreinclub's hebben open huis.

In Doetinchem is dat    
MSC de Achterhoek   Clubhuis, Wassinkbrinkweg 6, 7002 ZD, 11.00 ? 16.00 uur   
F.A.Vermandel 06-10261126 Demonstratie van modelbanen in diverse schalen

Volgens mij is het alleen op zondag.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Trix Express DIgitaliseren
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2013, 21:48:18 »
En er zijn ook een aantal Trix Express Clubs, even googelen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"