Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 124632 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #575 Gepost op: 4 mei 2020, 17:12:06 »
Hee, die ken ik uit een ander draadje  8)
Een déjà vu (uit het Frans: eerder gezien) is een verschijnsel in de psychologie; het betreft de ervaring iets mee te maken of te zien waarvan men tegelijkertijd de indruk heeft het al eerder te hebben meegemaakt of gezien te hebben.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #576 Gepost op: 4 mei 2020, 21:07:39 »
Leuk vooruitzicht op een leuk onderwerp Wim. We wachten geduldig af wat er komen gaat. ;)

Ik heb overigens ook nog van deze masten liggen maar vind ze te klein om te gebruiken op de H0 baan. Misschien in N.  8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #577 Gepost op: 4 mei 2020, 21:28:07 »
En niet vergeten de hoogspanning af te schakelen als je ze gaat gebruiken  ::) 8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #578 Gepost op: 4 mei 2020, 22:00:17 »
Ik heb overigens ook nog van deze masten liggen maar vind ze te klein om te gebruiken op de H0 baan. Misschien in N.  8)
Er zit prachtig vakwerkspul bij waarmee je ook bij fabrieken buizen en pijpen kunt ondersteunen... óf een kabelbaan maken. Lijkt me typisch iets voor jou.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #579 Gepost op: 2 september 2020, 19:27:16 »
Jullie zullen inmiddels wel een beetje zat worden van mijn Magic Train-liefde.
Vandaag voelde ik mezelf een beetje jarig want @Daniel Caso stuurde mij een blije doos boordevol met inspiratie.
Een aantal foto’s heb ik van Daniel’s Flickr geleend.


Met onder de vele spullen een paar kapjes van diesellocjes.


Dit is de wat duurdere versie van Magic Train. Een geinig dingetje, maar ik was nooit zo gecharmeerd van die verstopte wielen.


Eén van de kapjes heeft al een bestemming op een drie-asser met zichtbare wielen. Ikzelf vind dat het wel kan. Voor wie het wil weten; het is een onderstel van een H0-hippel van Roco


Ik ga ze niet allemaal laten zien, maar ik ben een behoorlijk aantal personencabines rijker. Een aantal onderstellen heb ik nog op voorraad. Deze cabines hebben klinknagels, mooiere ramen en een een beter dak.
Dat betekent Wel dat ik mijn Dampftriebwagen wat ga aanpassen om deze cabines en het dak passend te maken.


Van dit model had ik er al een; strakke zijkanten een een eenvoudig dak.


Dat betekent dus dat ik deze cabine ga vervangen.


Heel veel onderdelen heb ik inmiddels uitgesorteerd, waaronder een giga-verzameling balkons (met trapjes), machinistenhuizen, ketels en nog veel meer.


Dakpannen in de schaal van mijn diorama zaten ook in het feestpakket. Dat betekent dat mijn dakpannen van golfkarton waarschijnlijk het loodje gaan leggen. Het materiaal van deze dakpannen is gemaakt van een speciaal ontwikkelde hars en worden door de Spaanse firma REDUTEX gemaakt.
Enfin, ik krijg het druk.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #580 Gepost op: 2 september 2020, 19:31:24 »
Mooie en ook lieflijke aanwinsten Wim. Goed dat je het druk krijgt!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #581 Gepost op: 2 september 2020, 19:32:31 »
Dat is een doos met meer dan alleen inspiratie! Mooie spullen, Wim. Je kan weer aan de slag.
En weer een goed voorbeeld van hoe we elkaar, zo bij gelegenheid, ook materieel ondersteunen hier.

Top!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #582 Gepost op: 2 september 2020, 19:41:30 »
Wauw! ... da's nog eens een cadeautje Wim. Ik kan me indenken dat je hier echt gelukkig van gaat worden. Succes er mee man. ;)
Dat wordt wel een uitbreiding van je hobbykamer als je hier een baantje voor gaat maken. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #583 Gepost op: 2 september 2020, 19:43:01 »
Wim,

"...Die verstopte wielen..."

Als je wil weten waarom had ik twee van die diesels gekocht: alleen voor de verstopte wielen!!!

Nog erger, deze week ben ik al een paar keer op de rand geweest van nog drie paar van dezelfde wielen te kopen voor na de operatie van mijn ogen, als ik mijn nieuwe röntgenzicht al heb.

Daniel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #584 Gepost op: 2 september 2020, 19:44:53 »
Hoewel ik een hele andere voorstelling heb van een blije doos kan ik me voorstellen dat je met deze materialen een blij hobbyist bent.
Leuk om zo'n pretpakket te ontvangen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #585 Gepost op: 2 september 2020, 19:53:09 »
Mooie en ook lieflijke aanwinsten Wim. Goed dat je het druk krijgt!
“Lieflijke aanwinsten” dat schrijf je mooi en dat zijn het.

En weer een goed voorbeeld van hoe we elkaar, zo bij gelegenheid, ook materieel ondersteunen hier.
Dat is zéker waar en het is ook niet de eerste keer dat mooie spullen op een plezierige manier van eigenaar wisselen om op een andere plek weer nieuw leven te krijgen.

Hoewel ik een hele andere voorstelling heb van een blije doos kan ik me voorstellen dat je met deze materialen een blij hobbyist bent.
Leuk om zo'n pretpakket te ontvangen.
Een Blije doos (en ik weet niet of we het hebben over dezelfde doos) is inderdaad wat anders. In elk geval één doos waar ik blij van word.

Als je wil weten waarom had ik twee van die diesels gekocht: alleen voor de verstopte wielen!
Haha... smaken verschillen.  :D

Citaat
Nog erger, deze week ben ik al een paar keer op de rand geweest van nog drie paar van dezelfde wielen te kopen voor na de operatie van mijn ogen, als ik mijn nieuwe röntgenzicht al heb.
Hou me op de hoogte en volgens mij zijn er nu twee Magic Train-liefhebbers op dit forum.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)