Auteur Topic: Bouwplaats projectje met bewegende kranen.  (gelezen 15052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Gepost op: 7 februari 2013, 21:32:55 »
Ik loop al een tijdje rond met het idee om een bouwplaats te maken met huis dat gesloopt wordt met een bewegende kraan met zo'n lekkere lompe kogel er aan. Lijkt me gewoon leuk. Maar ik wil nog verder gaan. Naast dit slooppand komt een gedeelte waar ze bezig zijn met nieuwe fundering. Een kraan met een heiblok dat werkt. Het verhaal gaat nog verder. Op het terrein is ook een sjofel aan het werk om overtollig puin en zand op een wagen te laden en ook deze sjofel wil ik werkend hebben.
Kotom weer een leuke uitdaging. Vooral omdat ik deze drie dingen wil laten bewegen met ??n motortje. Op de beurs in Rijswijk had ik al een slooppand gevonden maar dat blijkt te groot voor de ruimte die ik heb voor dit projectje. Dus spitte ik een beetje op MP en jawel hoor .... gisteren kwam het pakje met het gevonden kleinere slooppand. Compleet met sjofel. Al eerder had ik in Houten wat kraantjes gescoord dus de handel is compleet om te beginnen.





Nu nog een geschikt motortje vinden. Gelukkig heb ik ook hiervoor weer een rommella met div. motortjes en motor onderdelen.



Na een geschikt motortje gevonden te hebben nog even op zoek naar een handjevol passende tandwielen om een grote vertraging te maken. Gelukkig zit het motortje op een soort frame waar ruimte genoeg is om de tandwielen met de nieuwe asjes te plaatsen.







Als aandrijfschijf plak ik een oud cdtje op het laatste grote tandwiel. Op dit cdtje weer een aluminium schijfje met een knikje er in. Deze moet een stift gaan bedienen die op zijn beurt de laadschep van de sjofel laat bewegen (hoop ik).
Na een bevestigingsbeugeltje gebogen te hebben monteer ik het geheel op een stukje MDF wat uit de baan gezaagd is. Dit paneeltje zakt straks demontabel in de treintafel. 







Op twee plaatsen bijna tegenover elkaar komen er boutjes door het cdtje. Deze zijn voor de bediening van de twee kranen. De bedienings levers maak ik van twee uitgeboorde moertjes waar ik een paar stukjes fietsspaak aan soldeer. De levers scharnieren om de bevestigingsboutjes van de motor.







Tot zover even de aandrijving. Voor het eten kan ik nog snel even de sjofel aanpassen. De laadschep gaat erg stroef omdat de armpjes gewoon geklemt zitten met twee nokjes. Dit gaat voor mij dus niet werken zo. Ik vijl de nokjes er af en nog iets meer zodat de armpjes niet meer klemmen. In de armpjes en de motorkap boor ik kleine gaatjes zodat er een etalagespeld soepeltjes doorheen kan.
Ik knip de speld op maat en zet hem vast met achter de kop een druppeltje secondenlijm. Van een stukje koperdraad maak ik een soort bedieningsstangetje voor de laadschep.









Wordt vervolgd .....



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2013, 00:36:00 »
Het leuke van dat slooppand is dat er radiatoren en wasbakken in hangen. Waarom maken ze daar nou geen los verkrijgbaar setje van, zodat je leuke interieurs kunt bouwen.  :(
Lees ik nou dat je drie verschillend bouwmachines wil laten werken op ??n motortje. Krijg je dan niet dat de bewegingen van die bouwmachines wel erg synchroon loopt? Ik bedoel, je hebt daar ongeveer zo'n 387 motortjes in die lade van je liggen, wordt het niet spannender als ze alledrie hun eigen bewegingen maken en met hun eigen snelheid?
Of ben ben ik nou een ontzettende spelbreker?  :-X
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2013, 00:46:41 »
Nee hoor Wim ..... geen spelbreker. Ik heb gewoon niet zo veel ruimte daar op die plek en het leek me wel een uitdaging om te proberen het met ??n motortje te doen. Maar je hebt gelijk er zal wel een bepaalde regelmaat zitten in het bewegen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2013, 00:47:13 »
Ik heb nu 3 keer het verhaal van Pierre zitten lezen en ik snap nog niet hoe die het allemaal voor elkaar gaat krijgen.
Modelbouwen ok maar iets laten bewegen dmv een motortje begrijp ik ook nog wel maar dan drie dingen op 1 motortje met een stukje koperdraad, een cd'tje, een boutje en een moertje, fietsspaken, etalagespelden ...........
Ik ga mijn bed in ben anders bang dat ik na 5 keer lezen het nog niet snap en er dan van wakker ga liggen.
Blijf het wel volgen want ik denk dat het gaander wijs wel leerzaam zal zijn. ???
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2013, 00:51:49 »
Pierre ik dacht al dat het zoiets was: de uitdaging.
En Tom, d?t is nou de analoge gedachte: iets laten bewegen zonder decoders en iTrain.
Dat jullie nog wakker zijn. Vutters liggen toch al om elf uur in bed omdat ze 's morgens vroeg de hond moeten uitlaten?  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2013, 00:56:59 »
Ik heb geen hond en ben geen vutter, ben een van die rijke 65plussers die sinds januari met 100 euro netto zijn gekort.

Slapen is zonde van je tijd, daar weet ik alles van want ik heb de laatste 16 jaar voor mijn welverdiende pensioen heel veel mensen in een nieuw bed gekregen nadat ze daar een leuk bedrag voor hadden voldaan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2013, 01:12:45 »
Mijn hond is net dood en ik ben ook geen vutter Wim. Ben afgekeurd. En wandelen doe ik alleen hier in de buurt. Krijg ik pijn in mijn voeten/knieen van. Ik heb wel mazzel dat ze in Den Haag heeel veeel vuurwerk afsteken. Ik heb dit jaar de eerste twee pijlen gewoon op mijn balkon gevonden en de rest in de straat.

En slapen is idd zonde van de tijd. Je kan zoveel leuke dingen doen inplaats van je ogen dicht.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #7 Gepost op: 8 februari 2013, 08:54:56 »
Had het gisteravond al gelezen, maar moest het net als Tom wel even laten bezinken hoor. Pffff even een paar kraantjes op een motortje laten bewegen, met wat afval.Wat Wim zegt is idd wel waar, alles zou nu wel synchroon bewegen, maar ja beperkte ruimte, kan je helaas niet zo veel mee. Vind het al heel knap dat je het doet.

Wim,
volgens mij heeft preiser voor het jaar 2013 heel veel interieur in zijn programma opgenomen. Heb complete douchecabines, slaapkamers, kasten etc voorbij zien komen in de nieuwe catalogus, dus die wasbak moet vast wel te vinden zijn.
http://www.preiserfiguren.de/showpage.php?Neuheiten_2013&SiteID=2
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2013, 12:04:10 »
Sorry heren... was een kleine inschattingsfout  :-X Soms tik ik wel eens wat te snel.
Wim,
volgens mij heeft preiser voor het jaar 2013 heel veel interieur in zijn programma opgenomen. Heb complete douchecabines, slaapkamers, kasten etc voorbij zien komen in de nieuwe catalogus, dus die wasbak moet vast wel te vinden zijn.
http://www.preiserfiguren.de/showpage.php?Neuheiten_2013&SiteID=2
Bedankt voor de tip! Ik kijk eigenlijk alleen op Marktplaats en eBay en vergeet daarbij nog wel eens dat er een hele wereld is met allerlei nieuw spul.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #9 Gepost op: 9 februari 2013, 00:29:14 »


Wim en Rick maakte de opmerking dat de twee kranen wel erg gelijk werkte en dat heeft me toch weer aan het denken gezet. Ze hebben gelijk! Dit is wel een punt. Ik heb dit proberen op te lossen op de volgende manier.

Eerst heb ik om ruimte te maken een ongebruikt stuk van een tandwiel af geslepen wat in de weg zat. Hierdoor krijg ik ruimte om aan de andere kant van het schijfje ook boutjes te plaatsen. Hier plaats ik drie boutjes in plaats van de twee aan de andere kant.



Dit wordt de nieuwe aandrijving van de heistelling.  Het lever wat ?t heiblok moet bedienen heb ik nu zo versteld dat het langs de drie boutjes komt te lopen. Het lever van de sloopkogel bediening loopt nog aan de andere kant van het schijfje en werkt gewoon twee keer per omwenteling. Het is wel zaak dat het schijfje de goede kant op gaat draaien dus heb ik er gelijk maar een diodeblokje tussen de bedrading gezet. Nu kan ik het motortje gewoon met wisselstroom voeden en dan loopt hij altijd goed.





Aan de bovenkant van het plankje lijm ik alvast twee zwart gespoten spaken die dienst gaan doen geleiders voor het heiblok. Zo kan ik gelijk de slag bepalen die het heiblok en daarmee het lever (spaak) moet maken.




Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met de beschrijving?

Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2013, 00:42:50 »
Pierre, je uitleg is klip en klaar en we verwachten binnenkort wel een filmpje waarop we kunnen zien hoe die wieltjes gaan draaien.
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik lig elke keer weer in een deuk als ik zie hoe je van oude videorecorderonderdelen, printeronderdelen en rommel uit allerlei bakken weer iets in elkaar weet te flansen dat blijkbaar ook nog gaat werken. Ik bekijk met verbazing en respect hoe je dat je dat elke keer weer flikt.
Een ding is zeker: het inspireert me wel.
Prettig weekend, gabber!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2013, 00:56:40 »
Ik heb het draadje nu al een paar keer gelezen en alle foto's goed bekeken maar ik snap het nog steeds niet helemaal. (Ik ben toch echt ook helemaal analoog Wim.) Ben wel heel nieuwsgierig naar het resultaat.

Groeten, G?J

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2013, 00:58:02 »
Ik weet niet eens wat een "lever" is, zie wel dat het allemaal heel vernuftig in elkaar steekt.
Hoe verzin je zoiets.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2013, 01:22:31 »

Ik bekijk met verbazing en respect hoe je dat je dat elke keer weer flikt.
Een ding is zeker: het inspireert me wel.
Prettig weekend, gabber!

Dank je wel Wim.  En ook prettig weekeind.


Ik heb het draadje nu al een paar keer gelezen en alle foto's goed bekeken maar ik snap het nog steeds niet helemaal. (Ik ben toch echt ook helemaal analoog Wim.) Ben wel heel nieuwsgierig naar het resultaat.


Komt goed G?J?. Als ik straks wat verder ben maak ik er een filmpje van en dan is het (soms) duidelijk.

Ik weet niet eens wat een "lever" is, zie wel dat het allemaal heel vernuftig in elkaar steekt.
Hoe verzin je zoiets.

Een lever is een soort hefboom of bedieningspal/piefje/stangetje .... enz Tom. Ennuh ..... andere lever is erg lekker op je boterham
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2013, 01:33:19 »
... andere lever is erg lekker op je boterham
Een vers wit bolletje
Dik besmeren met boter
Een half ons pekelvlees
Een half ons lever (natuurlijk gelardeerd met spekjes)
Peper en zout uit het molentje
Groot glas melk
Smullen!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2013, 01:40:47 »
Precies Wim ..... jij weet wat lekker is!! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2013, 06:46:25 »
Dit is weer zo'n draadje van Pierre waar ik denk wat zal ik hier schrijven:

zucht.............

of beter:

 :-X  :-X

Nee, laat ik het maar zeggen:

Wat ik ook zeg: alle woorden schieten hier weer te kort m.b.t. ontwerp, uitvoering, de voorraad enz.

Klasse Pierre!!!

Groet,
Johan

Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2013, 09:10:51 »
Dank je Johan ...... maar het werkt nog niet h?! Dat moeten we allemaal nog zien ;D

Je bent er al weer vroeg bij man. Moet je zaterdags ook werken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2013, 10:53:54 »
Je bent er al weer vroeg bij man. Moet je zaterdags ook werken?
Er zijn personen die het graag laat maken en er zijn personen die er vroeg uit zijn  8)  8)

zo, nu de serieus mode weer aan:
Nee, maar wel zaken voorbereiden voor de komende week!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2013, 20:42:29 »
Update:
Vandaag tussen het schilderen van het huis door nog even naar mijn treinkamer gevlucht. Ik wil de handel nu wel eens echt werkend zien. Om te proberen heb ik even twee veertjes aan de levers gemaakt. Straks is dit niet nodig omdat het gewicht van het heiblokje en de kogel genoeg is om de veertjes te vervangen. Dus de veertjes zijn alleen voor het filmpje.
En ........ 't werkt!!

Aandrijving:

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2013, 20:45:16 »
Op de ??n of andere manier wil het niet om twee filmpjes onder elkaar te zetten dus doe ik het maar zo.

Ik heb de plank ook in zijn normale stand getest en gelijk de sjofel er maar even op gezet zodat je in ieder geval iets ziet bewegen.

Nu komt er nog een aardige klus om de kranen te verbouwen. Maar wel weer een leuke uitdaging ..... toch?

Sjofel:


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2013, 21:26:33 »
Nu begrijp ik het een beetje, wel super vet hoor.
Ik denk dat je op deze manier heel veel dingen in beweging kan brengen.
Dat wordt weer een mooi stukje straks op de baan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2013, 22:02:17 »
Geniaal!
Kan z? in het Stedelijk Museum op de afdeling Toegepaste Kunst!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

kees233

  • Gast
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2013, 08:14:25 »
hoi pierre

leuk bedacht en werkt goed

gr  kees

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re:Bouwplaats projectje met bewegende kranen.
« Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2013, 10:14:54 »
Dit is hobby, een pluim hoor  :P