Auteur Topic: Sluiting ja of nee.  (gelezen 16713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Sluiting ja of nee.
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2013, 23:29:33 »
Anne, ik heb die diode truc al eens eerder van je gezien en ik neem zonder meer aan dat het ook werkt.
Maar ik koop dan zelf toch liever iets wat kant en klaar is dan dat ik het zelf moet maken.
Ik zie wel tzt of ik de bestaande s88ers ga vervangen of als het allemaal goed blijft rijden ik de boel zo laat.
Tenslotte moet het niet zo zijn dat een beetje vuil op de rails moet worden opgevangen door een ddiode truc, onderhoud aan materiaal is een eerste vereiste.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Sluiting ja of nee.
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2013, 12:13:30 »
Inmiddels heb ik een 6021 hier staan, van iemand gekregen voor hand-en-span diensten.
Ik mag hem ook eventueel verkopen en de opbrengst houden maar ik denk dat ik hem voorlopig maar eens laat staan en ga hem binnenkort aansluiten op de baan.
Maar eerst ga ik de oude ringleiding weghalen en vervangen door een nieuwe van wat soepeler draad en ook niet zo heel veel aansluitingen. Denk dat 4 aansluitingen van rijstroom en massa voor mijn baantje wel voldoende zullen zijn.

De loc's heb ik inmiddels al getest op een stukje testrail en die doen het allemaal nog prima.

Er is weer licht aan de horizon en dat zie ik nu ook :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Sluiting ja of nee.
« Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2013, 12:25:37 »
Tom ligt niet aan je baan ik denk dat IB de boosdoener is en wie weet gebeurd mij het zelfde wat ik niet hoop natuurlijk.
Maar je kan nu weer een beetje rijden ook weer leuk.

Online Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Sluiting ja of nee.
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2013, 22:25:35 »
Beste Tom,

En mocht je IB "beyond repair" blijken te zijn denk dan eens aan een Tams Easycontrol met een losse booster, je gaat er op vooruit wat "motorola" rijgedrag betreft en CV's lezen en programmeren ook,de MSG/Den Bosch "zweert" er bij.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Sluiting ja of nee.
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2013, 22:31:22 »
Anne W, ik ga er voorlopig vanuit dat de IB gewoon netjes gerepareerd weer terug komt en dat het misschien nog onder garantie valt.

Over de Tams zal ik eens nadenken maar ook voorlopig niet meer dan dat, ik was dit jaar van plan om niet te veel aan de treinbaan uit te geven want het is af en toe een bodemloze put.
Ik weet het, een hobby kost geld en mag ook geld koste maar zoms mag het ook een tijdje wat minder kosten.
Ik heb nog genoeg te doen aan de baan, zal me echt niet vervelen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Sluiting ja of nee.
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2013, 19:15:09 »
Vandaag de oude ringleiding gesloopt en deze vervangen door een nieuw.
Gelijk ook wat aansluitingen naar de baan gemaakt en de eerste ritjes konden gemaakt worden zonder probleem.
De 6021 meld geen sluiting, morgen alle verdere draadjes naar de baan aansluiten.
Ik kan vannacht weer veel beter slapen :D

ringleiding aan de achterkant van de baan





en aan de zijkant



aan de voorkant gaat de ringleiding gedeeltelijk aan de binnenkant vanwege de diverse decoders.





helaas was de boor niet lang genoeg dus dan maar schuin door de poot



morgen de rest er aan solderen en dan afwachten wanneer de IB weer terug is.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0