Auteur Topic: Dieseltanks  (gelezen 13050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Dieseltanks
« Reactie #50 Gepost op: 10 maart 2013, 17:18:01 »
Beste Tom,

Geprobeerd met ijzergaren maar dat lukte helemaal niet - we kregen de draad niet door de gaatjes heen. Wat ik nu gebruikt heb is volgens het label staaldraad met een dikte van 0,4 mm. Dikker kan ik helaas niet toepassen - de gaatjes zijn 0,5 mm. Zoals het nu er uit ziet ben ik tevreden ondanks dat het niet helemaal strak is.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Dieseltanks
« Reactie #51 Gepost op: 10 maart 2013, 18:16:46 »
Zoals het nu er uit ziet ben ik tevreden ondanks dat het niet helemaal strak is.
Tussen niet helemaal en helemaal niet zit een wereld van verschil. Klinkt wel een beetje als een tegeltekst, maar het is wel waar.
Ik vind het een knap stukje werk en ik ga ook van die hekjes maken, want ik weet nu hoe het moet!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Dieseltanks
« Reactie #52 Gepost op: 10 maart 2013, 18:34:19 »
Ik vind ze er goed uit zien hoor.
Dat de draden niet helemaal perfect recht zijn is volgens mij helemaal geen probleem.
Kleine imperfecties maken het naar mijn mening juist realistisch. In het echte leven is ook niet alles perfect.

Groeten, G?J

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Dieseltanks
« Reactie #53 Gepost op: 10 maart 2013, 19:08:24 »
Het kost je heel veel tijd en concentratie. Maar het resultaat mag er zeker wezen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.