Auteur Topic: Incomplete draaischijf motor  (gelezen 43427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2013, 10:20:54 »
?2,50 voor 5 M? steentjes papier! Daar koop je in de modelspoor speciaalzaak nog niet eens ??n klein velletje voor  :P
De muren en de bestrating van het stadspleintje op mijn vestingstad module zijn ook al beplakt met dit steentjespapier.
En ik heb nog meer dan genoeg over voor allerlei andere projecten.

Je hebt gelijk hoor G?J?. Ik gebruik het zelfde behang ook al een tijdje (in de handige gratis stukjes vorm van Semantha  ;D) om bv. de binnenkant van een tunnelportaal mee te bekleden. Na een drybrush ziet het er best aardig uit. Ik heb er op mijn baan zelfs een heel kasteel mee "behangen" van 1.50m lang. Het hele kasteel is opgebouwd uit karton en daaroverheen van deze behang stukjes. De naden maak je dicht met een penceeltje met witte houtlijm. Het werkt echt Wim!!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2013, 17:04:04 »
?2,50 voor 5 M? steentjes papier! Daar koop je in de modelspoor speciaalzaak nog niet eens ??n klein velletje voor  :P
De muren en de bestrating van het stadspleintje op mijn vestingstad module zijn ook al beplakt met dit steentjespapier.
En ik heb nog meer dan genoeg over voor allerlei andere projecten.
Op sommige momenten ben ik best geniaal, maar bij deze Pierreiaanse handelsgeest leg ik het loodje. Ik zou er domweg niet opkomen.
Ik ben erg nieuwsgierig naar het ingevoegde en geweatherde resultaat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2013, 22:29:09 »
Hallo allemaal,

Vanavond de bakstenen een roodbruin kleurtje gegeven. Her en der ook een paar steentjes zwart gemaakt. Daarna heb ik met verdunde grijze verf en een dun penseeltje de voegen vol laten lopen.

         

Dit heb ik een tijdje laten drogen en daarna heb ik met een doek het overtollige grijs van de steentjes afgeveegd. Toen alles helemaal droog was heb ik er nog een dry-brush roodbruin over gedaan.

         

De randen van de afwateringsgoot wil ik maken van een ander steenpatroon. Hier heb ik niet zo veel voor nodig, dus een staaltje, zoals Semantha aangaf, is waarschijnlijk al voldoende. Ik ga morgen dus op zoek naar een paar leuke (gratis) behangstaaltjes.

Groeten, GéJé


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2013, 23:42:28 »
Ik ga morgen dus op zoek naar een paar leuke (gratis) behangstaaltjes.
Ach ja... ik bestel me in Engeland helemaal scheel aan buigzaam steentjesplaat, traanplaat en klinknagelstrips en jullie trekken gewoon een behangboek uit elkaar.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #29 Gepost op: 22 januari 2013, 00:37:02 »
Ik vind het ook wel weer iets, zelf zou ik ook nooit aan behang gedacht hebben.
Heb zo'n hekel aan behengen daarom loopt ik er altijd met een grote boog omheen maar vanaf nu niet meer natuurlijk.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2013, 00:42:04 »
Ach ja... ik bestel me in Engeland helemaal scheel aan buigzaam steentjesplaat, traanplaat en klinknagelstrips en jullie trekken gewoon een behangboek uit elkaar.  :D

Daar hoef je geen behangboek voor uit elkaar te trekken hoor Wim. De meeste zaken die behang verkopen, hebben voor elk vak een bakje met monsters hangen. Die mag je gratis meenemen.
Verder heeft behang een bath-nummer. Dat wil zeggen dat elke rol behang met hetzelfde bath-nummer dezelfde kleur heeft. Als een behangzaak een rol over heeft met een bath-nummer anders dan de huidige voorraad, dan wijkt de kleur dus af en doen ze zo'n rol vaak in de aanbieding. Zo ben ik dus ook goedkoop aan mijn rol behang gekomen.

Maar om het nou in Engeland te kopen!  ???,  Engeland? hoe kom je daar dan op? 

Groeten, G?J? 

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #31 Gepost op: 22 januari 2013, 11:57:06 »
Netjes G?J? ... dat ziet er weer top uit ben benieuwd naar het verdere resultaat. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #32 Gepost op: 22 januari 2013, 13:07:15 »
Maar om het nou in Engeland te kopen!  ???,  Engeland? hoe kom je daar dan op? 
Het Verenigd Koninkrijk lijkt voor mij het modelspoorland bij uitstek. Ik was vorig jaar in het zuid-oosten en in bijna elke plaats is wel een modelbouwshop met ?cht veel spul... ?n een stuk goedkoper. Vroeger verkochten in Nederland vrijwel alle speelgoedwinkels ook treinenspul, maar in mijn regio ken ik er ??n in Enschede en daar worden de schappen steeds leger en een uitgebreidere zaak in Almelo. D?t is alles.
Het merk Wills levert op schaal 00 (ok? dat is ietsje groter) de meest perfecte muurplaten voor veel lagere prijzen. Hun platen met kinderhoofdjes zijn z? strak en diep uitgesneden dat je er gipsmallen van kunt maken.
Kijk hier maar eens: http://www.gaugemaster.com/wills.html#0
En lik je vingers hier bij af: http://www.gaugemaster.com/item_details.asp?code=SSAM103&style=&strType=&Mcode=Wills%20SSAM103
 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

rthuinte

  • Gast
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #33 Gepost op: 22 januari 2013, 14:07:56 »
.... maar in mijn regio ken ik er ??n in Enschede en daar worden de schappen steeds leger en een uitgebreidere zaak in Almelo. D?t is alles...
 

Dit gevoel ken ik inderdaad. Ik kom ook uit die regio en bestel vrijwel alles via het internet (ik had nog de mogelijkheid om in Winterswijk te shoppen). Daarnaast was er vroeger een beurs bij Oldenzaal, die tegenwoordig in Almelo wordt gehouden en daarmee was het dan wel zo'n beetje afgelopen.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #34 Gepost op: 23 januari 2013, 21:56:16 »
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de randen van de afwateringsgoot afgewerkt. Het steentjes patroon is net even anders dan het behang op de bodem van de put. De kleur was al goed. Hier hoef ik verder dus niet veel meer aan te doen volgens mij.

                 

De bodem van de draaischijf is nu klaar.
Nu wil ik de wanden gaan doen. Hier moet ik eerst weer eens goed over nadenken. De stukjes die de rand van de draaischijf vormen heb ik wel nodig omdat hier de vertanding op zit waarin de aandrijving van de brug loopt. Door alle groeven en naden in deze stukken weet ik echter nog niet hoe ik hier een mooie strakke gemetselde putrand van kan maken.   
zoals ik eerder al aangaf: 'Het plaatje zit al in mijn hoofd, ik moet alleen nog even goed nadenken over de uitvoering.'

Wordt vervolgd,

GéJé

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #35 Gepost op: 23 januari 2013, 22:39:42 »
Weer lekker aan 't metselen geweest G?J?  ;D

Ik zou aan de zijkanten niet te veel doen. Volgens mij krijg je er alleen maar storingen door. Het ziet er toch strak uit zo!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #36 Gepost op: 3 februari 2013, 17:30:44 »
Hallo allemaal,

Door andere bezigheden heeft de hobby, dus ook het werk aan de draaischijf, even stil gelegen.
Vandaag het project weer opgepakt en hierbij de plaatjes met het resultaat voor vandaag.

Ik heb van het behang een strook afgeknipt en deze rond de schijf geplakt.


Zo ontstaat er een rand metselwerk die de lelijke groeven in de zijstukjes afdekt. Het papier is dun genoeg om straks de zijstukjes er achter te kunnen plaatsen. De vertanding in de rand steekt er net boven uit zodat het tandwiel van de brug straks boven het metselwerk langs loopt.


Een detailfoto van de rand


en een overzichtsfoto van de complete schijf met rand.


Nu alles eerst in de grijze grondverf en daarna krijgt de rand dezelfde behandeling als de bodem.

Groeten, G?J

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #37 Gepost op: 3 februari 2013, 18:14:16 »
Ik zou aan de zijkanten niet te veel doen. Volgens mij krijg je er alleen maar storingen door. Het ziet er toch strak uit zo!
Pierre, als G?J? eenmaal aan het behangen slaat, dan is-ie niet meer te stoppen.
Ik denk dat als-ie klaar is met die draaischijf, dan zit straks de hele kamer vol steentjesbehang  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #38 Gepost op: 3 februari 2013, 20:18:40 »
Het kan van de behanger zijn maar ook van .......
Nou ik moet zeggen dat het er geweldig uitziet, inmiddels heb ik ook wat monsterstukjes van de behang gevonden.
Ik vroeg of ze gratis waren, was geen punt bij Karwei.

Die draaischijf gaat straks een heel mooi plaatsje innemen op jou toekomstige baan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #39 Gepost op: 4 februari 2013, 23:15:32 »
Hallo allemaal,

De putrand heeft nu ook een roodbruin baksteen kleurtje gekregen.


Ook begint er al wat groen door de voegen van het metselwerk te groeien.


Ondertussen ben ik ook bezig met het schilderwerk aan de brug. Plaatjes hiervan in de volgende update.

Groeten, G?J

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #40 Gepost op: 5 februari 2013, 09:29:50 »
Ik vind dat je weer mooi werk geleverd hebt G?J?. Vooral dat onkruid dat tussen de stenen doorkomt ..... top! De rand aan de zijkant vindt ik ook helemaal goed. Daar moet ik ook maar eens over nadenken bij mijn draaischijf. Die gaten zijn niet bepaald mooi om te zien.

Een heel klein puntje misschien .... ik vind dat je steentjes nogal glimmen. Gebruik matte verf dat is mooier. Hoewel de kleur prima is van de verf die je gebruikt hebt. Of een laagje matte lak er over misschien?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #41 Gepost op: 5 februari 2013, 12:07:13 »
Een heel klein puntje misschien .... ik vind dat je steentjes nogal glimmen.
Als het niet net geregend heeft, kun je 'm misschien met acrylaatverf van de Action drybrushen?
Je raakt dan een beetje (hoe zeg ik dat voorzichtig) dat slangenhuid-effect kwijt.  :-X
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #42 Gepost op: 5 februari 2013, 22:13:17 »
Goedenavond,

Ik denk dat de foto's een vertekend beeld geven, want de steentjes glimmen in het echt niet. Kijk maar naar de putrand. Daar zie je dat de roodbruine verf mat is. Misschien komt het door de witte drybrush dat de bodem lijkt te glimmen. Die is nog niet op de wand aangebracht. Alleen in de afwateringsgoot glimmen de voegen nog een beetje, maar daar komt straks ook nog groen in, dus dan is dat ook weggewerkt.

Groeten, G?J? 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #43 Gepost op: 5 februari 2013, 22:33:19 »
G?J?,
Het resultaat ziet er puik uit.
Ik ben w?l ontzettend benieuwd naar die draaibrug. Want ik zit nu al weken naar die put van je te kijken, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het complete plaatje. :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #44 Gepost op: 6 februari 2013, 22:32:13 »
Ik ben w?l ontzettend benieuwd naar die draaibrug. Want ik zit nu al weken naar die put van je te kijken, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het complete plaatje. :)
Is het al weer weken geleden dan dat ik met die put begon??
Ja,..... het project is iets uit de hand gelopen geloof ik. Ik dacht "even" die draaischijf wat aan te passen. Als ik echter eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan moet het ook perfect worden. (Het is niet altijd gemakkelijk om een perfectionist te zijn.)
De brug is bijna klaar, dus daar komen binnenkort een paar foto's van. Daarna kan ik niet zo veel meer aan de draaischijf doen totdat hij ingebouwd kan worden in een module. Maar voordat ik aan die module begin, moeten eerst de twee modules die momenteel in aanbouw zijn afgemaakt worden. Best leuk zo'n "tusendoorprojectje" maar het gaat wel ten kosten van de andere projecten.

groeten, G?J?




Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #45 Gepost op: 6 februari 2013, 23:03:19 »
Citaat van: G?J?
(Het is niet altijd gemakkelijk om een perfectionist te zijn.)
Mag ik deze gebruiken in mijn ondertekening?  8)

Citaat van: G?J?
Best leuk zo'n "tusendoorprojectje" maar het gaat wel ten kosten van de andere projecten.
Die tussendoorprojecten maken het juist leuk. Op een gegeven moment ben je het ene projectje zat en kun je weer lol beleven aan iets anders, net zolang totdat je daar niet meer mee verder kunt en dan ga je weer verder met een ander project. Ik denk dat de meeste van ons zo werken, en dat houdt het ook leuk.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #46 Gepost op: 7 februari 2013, 08:30:32 »
Maar voordat ik aan die module begin, moeten eerst de twee modules die momenteel in aanbouw zijn afgemaakt worden. Best leuk zo'n "tusendoorprojectje" maar het gaat wel ten kosten van de andere projecten.

Ik denk idd ook dat iedereen "tussendoorprojecten" heeft G?J?. zeker als je met een project bezig bent waar je heel lang hetzelfde werk doet. Neem b.v. rails roesten of ballasten. Dan doe je iedere keer een stukje en dan ga je weer eens wat anders doen. Ik ben op mijn baan ook op verschillende plaatsen tegelijk bezig en nog pak ik iedere keer een projectje er tussendoor. Soms ben ik ergens bezig of aan het opruimen en ontstaat in mijn hoofd opeens een idee en dan moet ik er op dat moment ook gelijk even een beginnetje maken maar ........ dat houdt de modelbouw levendig en zorgt dat het niet saai wordt. Maar ik geloof dat het niet ten kosten gaat van de lopende projecten. Die pak je gewoon weer op na een "tussendoorproject". Als alles morgen al af is wat dan .......  ;)

Nou ..... ik ga maar weer even verder met mijn "tussendoorproject" .......... de benedenverdieping van het huis schilderen!  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #47 Gepost op: 7 februari 2013, 10:55:13 »
Mijn hele baan bestaat uit "tussendoortjes" kan zomaar dat ik de ene dag verzin dat ik dit wil, en de 's avonds op de bank ineens een ingeving krijg en daar dan mee aan de slag ga.
Ben dan ook geloof ik nu wel met 5 dingen tegelijk bezig. ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Incomplete draaischijf motor
« Reactie #48 Gepost op: 7 februari 2013, 11:05:14 »
Ik spring ook van de hak op de tak en tussendoortjes mag ik alleen van Sonja Bakker :) zoals een appel of een glas water, wauww.
Maar ik denk dat we allemaal wel op die manier met onze hobby bezig zijn want om nu 3 weken langs alleen maar draadjes te gaan trekken daar wordt een hobbyist niet blij van.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Incomplete draaischijf motor
« Reactie #49 Gepost op: 28 juli 2013, 16:15:52 »
Dag G
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)