Goed plan. Ik kan me hier helemaal in vinden Wim. Door de verschillende niveaus krijg je een prima diepte effect en bijkomend voordeel is dat (bijna) al je bouwwerken voor of achter goed zichtbaar zijn.
Kijk dat bedoel ik. Bovendien maak ik het verhoogde spoor links van het station slechts twee sporen breed, zodat ik wat meer ruimte krijg voor een redelijk ogend stadsplan. Rechts van het station loopt het spoor in een flauwe bocht en wordt de spoordijk ook breder, zodat er ruimte is om mijn H0e-baantje aan te laten sluiten op het station.
Is je station niet aan te passen zodat het perron aansluit op de 1e etage of zo. Het oude station Delft had meen ik ook zoiets. Of het hele station omhoog brengen. Kan misschien ook wel gedeeltelijk omhoog dat je een combinatie maakt.
Dat zou ik kunnen doen, maar dan wordt het Waterstaatstation teveel aangetast. Dat is het gevaar als je een historisch gebouw op je baan zet en ik vind dat je daar niet teveel aan moet klooien.
Voor dat nieuwe station moet ik eens kijken of ik een bestaand gebouw kan gebruiken met voldoende hoogte. Ik wil in elk geval aan de perronzijde een extra etage hebben om een beetje hoogte te krijgen.
Ik ben al een tijdje op zoek naar mogelijke kanshebbers die bruikbaar zijn als station met een verhoogd spoor:
▲ Op het eerste gezicht erg Amerikaans, maar met wat aanpassing en bijgebouwen wel bruikbaar. Dat rare dak met die Neon-tekst moet er dan natuurlijk wel af.
▲ Een station met voldoende hoogte, maar spuuglelijk en veel te Duits voor een Nederlandse baan.
▲ Bovendien zitten de ramen op de eerste etage te laag. De deuren op de begane grond kunnen wel makkelijk doorgeschoven worden naar de eerste etage. Die gothische Telegraafletters moeten er natuurlijk wel af.
Ik blijf nog even zoeken.