Haha Bert,
Je hebt wel lef 
Ach, het zijn geen modellen van honderden euri

Vandaag heb ik het het scharnierpunt verder verstevigd

Voor de gewichtsverdeling zet ik de bestaande ballastblokken recht op. Zo komt er wat meer druk op de aangedreven draaistellen, maar vooral minder op het middelste draaistel. Want die draagt anders 2x zoveel gewicht als in de oorspronkelijke locs.

Even met deze gewichtsverdeling een test van de trekkracht: met een sleep van 21 wagons wordt een 3% helling met krappe boog zonder problemen overwonnen. En dat is ruim voldoende voor gebruik op mijn baan.

Dan de stroomvoorziening. Het midden-draaistel krijgt extra stroomafnemers, zodat alle wielen nu stroom afnemen. En dan alles aansluiten.


Deze loc neemt nu, inclusief 2 wielen per motor draaistel, per rail van 4 wielen stroom op.
ik wil het 'gat' tussen de beide locdelen dichtmaken. Ik heb nog wat flexibele plastic tabbladen van een multomap liggen. Daar knip ik een strookje vanaf en plak die aan één behuizing vast. Aan de andere kant kan deze dan bewegen.


^de behuizingen zitten niet vastgeklikt. Ik ben bang dat anders de lipjes op enig moment afbreken met steeds weer vastklikken en loswrikken...
Dat lijkt te werken, voorlopig.
Tot zover weer even.
Rob