Voor mijn digitale rocco spoor zoek ik een oplossing voor het probleem dat er kortsluiting ontstaat op het moment dat ik wissels gebruik.
Als je werkt met stroomdetectie, kun je een keerlus nodig hebben.
Bovendien moet je daarbij van alle wagons de assen wisselen, en ook die assen zijn bepaald niet gratis.Van twee-rail overstappend naar drie-rail hoef je van de wagons toch geen assen te wisselen?
Ah, ook nog een andere afstand van de wielen.
Het is in principe geen probleem om een of meerdere keerlus modules te kopen. Maar zijn ze makkelijk te verwisselen als ik een andere layout van de baan wil?Dat is op zich geen enkel probleem. Je moet wel altijd even goed kijken waar je de automaat het beste kunt plaatsen, en dan is het een kwestie van wat draadjes aansluiten.
Op de foto die je in de bijlage hebt toegevoegd zie ik geen keerlus. Volgens mij is dit gewoon een enkel spoor dat in de bocht dubbel spoor wordt en dan na de bocht weer terug gaat naar enkel spoor.
Maar, ik ben zelf twee-railer en ben daarom wat gekleurd.Maar het zou wel jammer zijn als we dit soort vragen en onderwerpen van forumleden uit de weg gaan omdat we bang zijn dat discussies misschien een verkeerde kant uit zouden gaan. Immers, daar zijn we zelf bij.
Het enige dat ik wel weet is dat het met drie rail gebruik, het niet uitmaakt wat en hoeveel keerlussen en wissels je gebruikt want je je kan geen kortsluiting krijgen.
Bij Märklin wissels rijdt het materieel niet op de wielbanden maar op de flenzen. De diameter van de flenzen en de wielafstand zijn daardoor bij Märklin kritisch als je door de wissels gaat. Klopt het niet, dan krijg je daar ontsporingen.Dat schrijf je nou zo, maar het valt me op dat bij Piko wissels het zelfde speelt. Op een ander forum (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22460.msg3221700712.html#msg3221700712) speelde de discussie over het opvullen van puntstukken met ge-etste inlegkruisjes.
Ook Klaas heeft gelijk, het zou niet moeten gebeuren, maar Piko is ( net als Roco ) nogal 'optimistisch' met de ruimte tussen puntstuk en vleugelrails.
Grundlage für die Kehrschleifenschaltung sind vier Umschaltkontakte, die zusammen mit der Weiche umschalten.
[img]https://myalbum.com/album/q0bi0otRpcE2[/img]
[img]https://myalbum.com/album/4ouYAH2f4uVS[/img]
Succes.Mijn fotohoster, Imageshack, kost U.S. $ 34 per jaar, geeft netjes de juiste link voor elke toepassingDat doen MyAlbum en PhotoBucket ook: een link voor meerdere toepassingen.