Fantastisch project Pierre. Ligt voor de hand dat ik je ga volgen. :)
Betekent dat dan ook dat beide locjes identiek eruit gaan zien? Je hebt al iets van een mijnschacht op je baan staan, ik neem aan dat je mijnbaanlade daaronder komt?
Slim uitgedacht en mooi dat het ook past onder je baan, want volgens mij heb je het ook onder je baan aardig volzitten.
Ik zit me hier wel weer te bepissen Pierre, want je hebt wel een vracht werk op je hals gehaald aan weer een nieuw project :o (hoe herkenbaar). Maar, een uitdaging is het wèl en ik heb al een tijdje research gedaan; volgens mij is dit concept nog niet eerder zo uitgevoerd. Als dit gaat werken (en dat gaat het) dan heb je in modelspoorrijdend Nederland en omgeving een primeur. En dat is best spannend en bijzonder.
Nog even een aanvulling
Voordat je die rails gaat vastzetten: je zou eens kunnen testen of die treintjes niet door een krappere bocht kunnen, dan win je volgens mij meer ruimte. Het zijn maar korte locjes en korte wagonnetjes.
Ben nu alweer jaloers, op de snelheid en gemak waarmee dit alles weer vorm begint te krijgen.
Zelf al 3 weken bezig, en heb net 3 meter rails liggen. en jij bent een weekje bezig en het krijgt al vorm.
Ja Johan, dat heb ik nou ook...een beetje ? ?
Volgens mij moet je ook wel een beetje prettig gestoord zijn..
Wat moet ik hier nou weer schrijven? ? ? :o :o
Onnavolgbaar!
Dat ledje is puur goud Pierre! Echt heel mooi gevonden. Maak je nou ook van die slaphangende draden langs de stutten die de lampen met elkaar gaan verbinden?
Vond nog een plaatje met wat van die stutbalken.
Hoe meer slangen, snoeren en pijpen hoe beter.
Nou Pierre, ik weet het wèl; die snoeren hangen slap van ophangpunt naar ophangpunt. Op deze schaal zijn het anders net pijpen.
Dat wissel rechts op de voorgrond, wordt dat een echt wissel of wordt dat puur voor de scenery?
En als ik die lade zo eens bekijk, dan heb je ook nog genoeg ruimte over om dingen in op te bergen. :)
Ben ik acht dagen eventjes in Turkije, is Pierre weer op een ongelofelijke manier met een nieuw project bezig.
En zelfs in een sneltreinvaart.
En ..... het water loopt me uit de mondhoeken :), zo realistisch en mooi gaat het worden.
Fantastisch Pierre, waarmee je bezig bent.
Ik ben gauw op de zolder gaan kijken of zoiets ook op mijn baan te realiseren is.
Maar voorlopig niet >:(.
Op de zolder liep ik wel tegen een "wolk" van wespen aan. Een nest onder de pannen >:(.
Dat wordt weer spuiten.
En dan nog één klein dingetje: als bovenaan je gangen ophouden daar waar het hout ophoudt en het papier begint, dan zijn volgens mij je verticale stutten te lang omdat de dwarsbalken moeten rusten op die stutten... zoals je dat ook hebt gedaan bij die tunnelingangen.
Of zie ik het verkeerd?
Tsja Pierre, wat kan ik nou nog zeggen, het ziet er fantastisch uit: de roest, de buizen, de slaphangende snoeren, die haken in het hout... die lampen.
Er is alleen één klein dingetje: je hebt alles zó fraai gedetailleerd, alleen je mooie lampen lijken in het hout geprikt. Je hebt zelfs lasdozen gemaakt, kun je geen plastic bevestigingplaatje achter die lampen zetten? Dan is het écht helemaal af!
(http://i524.photobucket.com/albums/cc330/RosaJane_1/plaatjes/Smilies/thpbfainting.gif) (http://media.photobucket.com/user/RosaJane_1/media/plaatjes/Smilies/thpbfainting.gif.html)
Lampen vind ik geen probleem hoor.
Misschien aan tippen met een druppel houtlijm en dan wat zwarte verf er overheen.
Die Wim heeft ook altijd wat hè ::)
Is goed Wim ...... en nogmaals wel kritiek blijven geven hoor. ;)Wat dacht je!
Misschien doe ik het wel dat zwart maken.Wat is dát nou weer voor Jip en Janneke-taal ;D teveel in de lijm gehangen?
Pierre, misschien heb je hier wat aan KLIK (http://www.gluckauf.nl/trein_ondergronds.htm)
zijn we tenminste van dat gezeur van Wim af, hahahahaha :) :P :-*
We hebben ons met drie man sterk staan vergapen aan deze foto's.
Wauw Pierre geweldig.
Pfff... ik zal mijn woorden nauwkeuriger wegen. :(
Ik vind het fantastisch! De foto's zijn werkelijk geweldig om te zien.
Toen ik ze zat te bekijken, kreeg ik ineens een idee. In plaats van één lade onder je baan te monteren, kan je ook een ladekast met meerdere lades maken. Dan krijg je een kolenmijn met meerdere lagen. Alle lades verbinden met een mijnlift zoals Wim die heeft gemaakt en je hebt een dwarsdoorsnede van een mijn zoals in het boek van Nico.
Het is natuurlijk een hoop werk en ik snap heel goed dat je nog zat andere dingen te doen hebt.
Maar ik dacht: ik geef het toch even als tip. ;)
Trouwens Pier, hoe ligt jouw kolenmijnlade ten opzichte van jouw liftschacht?
Degelijk werk, dat voorkomt later storingen.
Ben wel erg benieuwd hoe dat straks gaat werken, vol treintje weg, leeg treintje terug.
Begrijp wel dat het 2 identieke treintjes zullen zijn of heb ik het nu helemaal mis.
Ik moet dus één locje ompolen zodat hij de andere kant op gaat rijden.Wat ontzettend uitgekookt... slim bedacht dat ompolen!
Zeker een andere schaal. :o als Pierre ze nou even andersom zet, dan zie je geen verschil meer. 8)
(Iemand die dit nog kan volgen mag het zeggen)
Zeg Pierre, als je een keer tijd en zin hebt mag je wel een keer uitleggen hoe of je die koppelingen hebt vervangen.
Super, ziet er schitterend uit.
Ik weet eigenlijk ook niet waar die uitdrukking vandaan komt, maar het ziet er gelikt uit. Gaat er nog een gezellig, roestig drybrushje overheen?
Super, ziet er schitterend uit.
Ook dit zijn weer jouw kooltjes Tom. Ik ben er zeer gelukkig mee. Er is nu nog een 1/3 over van het zakje.
Kijk, dan zit er toch een klein beetje van mij bij in die super, geweldige, fantastische, formidabele, onovertroffen, niet te filmen, prachtige kolenmijn.
.......................... niet te filmen, prachtige kolenmijn.
.......................... niet te filmen, prachtige kolenmijn.
Oh....................had wel gehoopt dat er een filmpie op joetjoep kwam ;)
Maarja als dat niet kan..................
Pierre we moeten maar eens bij je op visite want Wietse is wel heel erg nieuwsgierig naar je baan geworden :)
Een tijdje geleden heb ik van Tom een zakje met kooltjes gekregen. Dit is echte kool die hij klein geslagen heeft. Ik heb daar ooit al een gedeelte van gebruikt voor mijn kolenbunker maar nog genoeg over voor dit project.Tussen mijn verbouwing (http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=2381.100) door zit ik te verzinnen hoe of ik een van mijn (vele) projecten ga aanpakken. Eén van deze liggende projecten is een steenkolenmijn, waar ik ooit een mijnschacht met bewegende lift voor heb gemaakt. Het is dus vrijwel zeker dat iets met steenkolen ga doen. Nou ben ik ooit ergens vandaan gekomen en had ik ineens twee grote brokken steenkool in mijn zak zitten. Vraag niet hoe het kan, maar het gebeurde gewoon.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SXI7BKN6.jpg)
...mijn kolenstukken heb ik eerlijk gekregen van een machinist tijdens Dordt in Stoom.Er zijn inderdaad nog eerlijke mensen. ::)
Ach Bert ... geen publiek...Geen publiek?